شناسهٔ خبر: 52219 - سرویس دیگر رسانه ها

حضور تازه‌های نشر «سمت» در ششمین نمایشگاه کتاب هرات

سازمان مطالعه و تدوین (سمت) با ۳۰۰ عنوان از کتاب‌های خود شامل تازه‌های نشر «سمت» و کتاب‌های منتشر شده ویژه افغانستان، در ششمین نمایشگاه کتاب هرات، حضور یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  در ششمین دوره نمایشگاه کتاب هرات،‌ ۳۶ ناشر از ایران و افغانستان از جمله سازمان «سمت»، جدیدترین آثار حوزه‌های ادبیات و رمان، ‌تاریخ و فلسفه، مدیریت و برنامه‌ریزی، اندیشه، اقتصاد و روان‌شناسی خود را با ۱۰ درصد تخفیف عرضه کرده‌اند.

در این نمایشگاه که به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه با بیش از ۴۵۰۰ عنوان و ۴۵ هزار جلد کتاب و در ۳۰ غرفه توسط اداره اطلاعات و فرهنگ شهر هرات و با همکاری اتحادیه ناشران کتاب و فروشندگان لوازم‌التحریر این کشور برگزار شده است، «سمت» با ۱۳۰۰ جلد از ۳۰۰ عنوان از کتاب‌های خود، حضور دارد.

سعید دمیرچی، مدیر مجموعه پخش کتاب و محصولات فرهنگی دمیرچی و نماینده «سمت» در ششمین نمایشگاه کتاب هرات، درباره حضور ناشران ایرانی در این نمایشگاه گفت: «کتاب‌های ناشران ایرانی در دو غرفه عرضه و استقبال خوبی از آنها شده است؛ بیشترین استقبال از کتاب‌های ایران، در حوزه آثار ادبیات و تاریخ بوده‌اند».

این مجموعه پخش کتاب و محصولات فرهنگی، افزون بر «سمت»، نماینده سایر ناشران ایرانی چون «نی»، «مرکز»، «آموت»، «اطراف» و «ققنوس» را در این نمایشگاه بر عهده دارد که نیازمندی‌های مردم افغانستان را در قسمت دسترسی به منابع تازه و جدید منتشر شده در ایران، هرچه بیشتر برطرف نماید.

گفتنی است ششمین نمایشگاه کتاب هرات، تا ۲۰ آبان‌ماه در صحن اداره اطلاعات و فرهنگ افغانستان دایر است.