شناسهٔ خبر: 52391 - سرویس دیگر رسانه ها

سمپوزیوم «اکنون، ما و شریعتی» برگزار می شود

سمپوزیوم «اکنون، ما و شریعتی» همزمان با زادروز دکتر علی شریعتی، یکم و دوم آذر ماه برگزار خواهد شد. 

شریعتی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  سمپوزیوم «اکنون، ما و شریعتی» همزمان با زادروز دکتر شریعتی، در روزهای نخست آذرماه برگزار خواهد شد. این سمپوزیوم به مناسبت چهلمین سالگرد هجرت دکتر علی شریعتی و با مشارکت طیف وسیعی از شریعتی‌پژوهان برگزار می‌شود. 

در اعلامیه برگزاری سمپوزیم آمده است: «مقوله «اکنون» به زمانه و زمینه اشاره دارد و منظور از «ما» همه کسانی‌اند که دغدغهٔ مسائل زمانه خود را دارند، و همچنین آنان که از طریق امتزاج افق خود با افق شریعتی سعی در مواجهه با معضلات و مسائل زمانه خود دارند.»

احسان شریعتی از اعضای کمیته‌ برگزاری این سمپوزیوم نیز در گفتگویی به مناسبت برگزاری سمپوزیم، یکی از اهداف برپایی این سمپوزیوم را این‌چنین توضیح داده بود: «هدف این سمپوزیومِ پیشِ‌رو این است که کادری بسازد که تلاش این کادر، ترسیمِ چشم‌اندازی نو در جامعه‌ی ما است و این کادر در مجموع، یک کادر جمعی یا به تعبیر بوردیو، «روشنفکر جمعی» است».

 سمپوزیوم علمی «اکنون، ما و شریعتی» (نوشریعتی: شرایطِ امکان یک پارادایم) در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مورخ یکم و دوم آذر ۱۳۹۶ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

سمپوزیوم در هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شده و تا حوالی ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت. این سمپوزیوم مشتمل بر هشت پنل، سخنرانی افتتاحیه در ابتدای  روز نخست و دو میزگرد در پایان هر روز است.

سخنران افتتاحیه سوسن شریعتی خواهد بود. در پایان روز نخست، میزگردی با عنوان «تفکر آینده»، با مدیریت منوچهری و با حضور احسان شریعتی، رضا داوری اردکانی و بیژن عبدالکریمی برگزار خواهد شد.

میزگرد اختتامیه نیز با عنوان «نوشریعتی: شرایط امکان یک پارادایمِ بدیل» و با مدیریت محمدجواد غلامرضا کاشی خواهد بود که در آن هاشم آقاجری، مجتبی مهدوی، حسین مصباحیان و احسان شریعتی حضور خواهند داشت. عناوین پنل‌های هشت گانه سمپوزیوم نیز بدین شرح خواهد بود:

پنل اول: «خود»، «دیگری» و هویت ­های چندگانه (مدیر پنل: آرمان ذاکری)

پنل دوم:آزادی­ و دموکراسی­خواهی (مدیر پنل: سوسن شریعتی)

پنل سوم: عرفانِ رهایی­بخش (مدیر پنل: علی قاسمی)

پنل چهارم: اصلاحِ دینی (مدیر پنل: امیر رضایی)

پنل پنجم: تحول دوران (مدیر پنل: حسین مصباحیان)

پنل ششم: بازسازیِ سوسیالیسم و نقد نئولیبرالیسم (مدیر پنل: سارا شریعتی)

پنل هفتم: امر اجتماعی (مدیر پنل: حسین راغفر)

پنل هشتم: بنیادگرایی، اسلامیسم و پسااسلامیسم (مدیر پنل: آیدین ابراهیمی)

فایل پی دی اف برنامه را می توانید از اینجا دریافت کنید.