شناسهٔ خبر: 52555 - سرویس دیگر رسانه ها

وزیر امور خارجه سابق سوئیس کتاب کودک نوشت

دیدیه بورخالتر، وزیر امور خارجه سابق سوئیس کتابی درباره کودکی و امیدواری به نام «کودکی زمین» نوشته که هفته آینده منتشر خواهد شد.

وزیر امور خارجه سابق سوئیس کتاب کودک نوشت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دیدیه بورخالتر، وزیر امور خارجه سابق سوئیس که ماه اکتبر از سمت خود استعفا کرد، کتابی با عنوان «کودکی زمین» نوشته که در آن به کنکاش دوران کودکی و منشاء آن در سراسر جهان می‌پردازد. این کتاب قرار است ۱۰ دسامبر (۱۹ آذرماه) منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

«کودکی زمین» حاوی مجموعه داستان‌هایی است که با الهام از مشاهدات بورخالتر از سفرهایی که به اقتضای حرفه‌اش به عنوان وزیر امور خارجه به پنج قاره جهان داشته نوشته شده است.

او در گفت‌وگویی با روزنامه اکسپرس درباره کتابش که تنها یک روز پس از ترک شورای فدرال شروع به نوشتن آن کرده گفته: «از اول نوامبر احساس کردم که باید کتابی بنویسم؛ مثل رودخانه‌ای که در کانالی محبوس مانده و در نهایت آزاد و روان می‌شود. از ماجراجویی نوشتن احساس سرخوشی می‌کنم. از آفرینش داستان و از توصیف زندگی و زمانی که‌ می‌گذرد لذت می‌برم؛ این‌که کلمات را برای توصیف انسانی و امیدواری به کار ببرم. شاید این‌ها تعریفی از نویسندگی باشد.»

ناشر این کتاب درباره آن می‌گوید :«این کتاب حاوی داستان‌هایی از زندگی در دشوارترین دوران بحران اروپای غربی است که به سبکی شاعرانه به نگارش درآمده‌اند. سبک نوشتاری آن ساده و بی‌پیرایه با تم‌های شاعرانه و عبارت‌هایی خالص و موثر، همچون احساس لطافت گلبرگی بر روی پوست است؛ درست مثل خود بورخالتر. این کتاب با نسل جوان در حال گفت‌وگو است،با تاکید بر لزوم ایجاد شعله‌های امیدواری در دل جوانان.»

بورخالتر توضیح می‌دهد که ایده تصاویر کودکی از خیلی وقت پیش برای او شکل گرفته بوده است. او می‌گوید:«من این داستان‌های آکنده از اندوه و امیدواری را در خود دفن کرده بودم و می‌دانستم که روزی رهایشان خواهم کرد و برروی کاغذ خواهم آورد. این داستان‌ها تنها مختص به من نیستند، بلکه برای تمام کودکان سر سخت و شجاع در سراسر جهان نوشته شده‌اند.»

او در ادامه توضیح می‌دهد که گاهی نیمه شب از خواب بر می‌خواسته تا ایده‌ای که به ذهنش درباره داستان‌هایش می‌رسیده بر کاغذ بیاورد.وزیر اسبق امور خارجه می‌گوید: «ایده‌هایی که مثل تکه‌ای از نور و یا تک‌ستاره‌ای در روحم جولان می‌دادند و باید هرچه زودتر می‌نوشتمشان؛ قبل از آن‌که نورشان کم رمق شود.»
 
وزیر امورخارجه پیشین سوئیس یادآور می‌شود که داستان‌های این کتاب خیالی هستند اما برآمده از خاطرات واقعی و واقعیت‌های زندگی زیسته‌اش هستند. این کتاب خواننده را با خود از کلمبیا به بورکینافاسو و سپس به میانمار، اردن، گرجستان، اوکراین، فرانسه و تونس می‌برد.

کتاب «کودکی زمین» نوشته دیدیه بورخالتر شامل ۱۲۸ صفحه است که در ۵ هزار نسخه و در دهم دسامبر ماه جاری منتشر خواهد شد.