شناسهٔ خبر: 52624 - سرویس دیگر رسانه ها

یادداشت ضیاء موحد به مناسبت زادروز ۹۰ سالگی فتح‌الله مجتبایی

دکتر ضیاء موحد، مولف و پژوهشگر حوزه منطق، فلسفه و شعر در یادداشتی به مناسبت تولد نودسالگی دکتر فتح‌الله مجتبایی، پیشنهاد ایشان درمورد جایزه دادن به پایان‌نامه‌های مربوط به ادیان، عرفان و ادبیات را پیشنهادی بسیار ارزنده دانست.

ابتکاری برای حفظ حقوق نویسندگان پایان‌نامه‌ها

فرهنگ امروز/ ضیاء موحد، فیلسوف و شاعر: استاد دکتر فتح‌الله مجتبایی از بزرگان ادب و متخصصان ادیان و عرفان است. تحقیقات ایشان در زمینه‌ ادیان هند و ارتباط زبان سانسکریت و نحو عربی از تحقیقات تازه و پیشگام است. تعلق خاطر استاد را به شعر ایران و هم‌چنین شعر انگلیس می‌توان از ترجمه‌هایی که از شاعران انگلیسی داشته و تحقیقاتی که درباره حافظ کرده است، دریافت.
 
موضوعات مختلفی که ایشان قلم زده‌اند، بسیار متنوع و اغلب تازه است. دکتر مجتبایی درمورد جایزه دادن به پایان‌نامه‌های مربوط به ادیان، عرفان و ادبیات پیشنهادی بسیار ارزنده ارائه داد که پایان‌نامه‌های برجسته‌ای که پس از دفاع به بوته‌ی فراموشی می‌افتاد با جایزه‌ای که برای بهترین آن‌ها پیشنهاد کرده‌اند، احقاق حق نویسندگان پایان‌نامه‌ها حفظ می‌شد.

 

ابتکار ایشان در جایزه دادن به پایان‌نامه‌های برتر در حوزه ادیان، عرفان و ادبیات که در حوزه و تخصص وی بود، سرمشقی شد که دیگران هم در زمینه موضوعات مربوط به خود چنین جوایزی را در نظر بگیرند.
 
ضمن آرزوی طول عمر برای استاد، تداوم برگزاری سالانه جایزه‌ی دکتر فتح‌الله مجتبایی و جوایز به این پایان‌نامه‌ها را از خداوند
 متعال خواستارم.

ایبنا