شناسهٔ خبر: 52657 - سرویس دیگر رسانه ها

عضو پیشین داعش نویسنده شد !

یک عضو پیشین داعش کتابی به نام «برادران دروغین من» درباره جزئیات افراطی‌گری‌هایش و عضویت در این گروه تروریستی نوشته است.

عضو پیشین داعش نویسنده شد !

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  الیور ان، یکی از اعضای پیشین داعش که در کشور اتریش بزرگ شده، در کتابی ۲۸۸ صفحه‌ای به نام «برادران دروغین من» به فعالیت‌های خود در طول سه سال عضویتش در این گروه تروریستی اعتراف کرده است.

این کتاب که در ماه اکتبر منتشر شده، نخستین کتابی است که توسط یک عضو سابق داعشی نوشته شده است. الیور ان، در این اثر که با همکاری سباستین کرایست، روزنامه‌نگار آلمانی نوشته شده اعترافات تکان‌دهنده‌ای می‌کند.

الیور در این کتاب می‌نویسد که در مسجدی در وین، در 16 سالگی به اسلام گرویده و احساس ‌کرده به «برادرانی» که در آنجا ملاقات کرده تعلق خاطر پیدا کرده است. او سپس به سوریه می‌رود تا به داعش بپیوندد و به برادرانش در جنگ کمک کرده و در کنار آنها زندگی کند. افرادی از آلمان، بلژیک، انگلیس، کانادا، مکزیک و حتی استرالیا نیز همراه او بوده‌اند.

اما سبک زندگی و دیدگاه‌های او به سرعت دستخوش تغییر و افراطی‌گری می‌شود. اشتیاق او به سرعت فروکش می‌کند، زیرا می‌بیند که مردم بی‌گناه چطور وحشیانه شکنجه می‌شوند و به قتل می‌رسند.

او پس از آنکه به علت انفجار یک بمب به شدت زخمی شد به سرعت از سوریه گریخت.
الیور حالا بعد از ۲۰ ماه تحمل زندان، با یک گروه ضد افراطی‌گری کار می‌کند که با هدف راهنمایی اعضای پیشین گروه تروریستی داعش شکل گرفته که بتوانند آنهارا به جامعه بازگردند.