شناسهٔ خبر: 52662 - سرویس دیگر رسانه ها

فیلم‌های اقتباسی سال ۲۰۱۷/ از پیشخوان کتابفروشی تا پرده نقره‌ای!

اقتباس‌های سینمایی سال‌هاست که یکی از اصلی‌ترین خوراک‌های هالیوود را تشکیل می‌دهد. هر ساله رمان‌های قدیمی و جدید بسیاری روانه پرده سینما می‌شوند و برخی به موفقیت کتاب کمک و برخی بر اعتبار کتاب خدشه وارد می‌کنند. در گزارش زیر به برخی از بهترین اقتباس‌های سینمایی صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ میلادی می‌پردازیم.

فیلم‌های اقتباسی سال 2017/ از پیشخوان کتابفروشی تا پرده نقره‌ای!

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ هر سال بی‌صبرانه منتظر فیلم‌های اقتباس شده از رمان‌های مورد علاقه خود هستیم و هالیوود هرگز ناامیدمان نمی‌کند. امسال، فهرست مورد علاقه ما شامل بخش‌های تاریخی، دلقک‌های ترسناک، عاشقانه و قتل کلاسیکی پر رمز و راز است. در ادامه برخی از موفق‌ترین اقتباس‌های سینمایی سال ۲۰۱۷ را مرور می‌کنیم:


- «ارقام پنهان» از مارگوت لی شترلی (ژانویه ۲۰۱۷)

بی‌شک باید این فهرست را با کتاب پرفروش نیویورک تایمز در ژانویه آغاز کنیم. «ارقام پنهان»، روایت داستانی واقعی از ریاضیدان‌های سیاه‌پوست است که ناسا را به آنچه امروز می‌بینیم تغییر داده‌اند. بدون دستاوردهای آنها در زمینه محاسبات ما هرگز به برخی از بزرگترین پیشرفت‌هایی که تاکنون در فضا دست یافته‌ایم، نمی‌رسیدیم. فیلم این داستان در ژانویه اکران شد و مخاطب از تماشای ماجرای دختران نابغه؛ کاترین، دوروتی و مری به عنوان مغز پنهان ارسال جان گلن به مدار که برای همیشه تاریخ جهان را تغییر داد، لذت برد.

- «پنجاه طیف تاریک‌تر» از ای.ال.جیمز (فوریه ۲۰۱۷) 

آیا از طرفداران سری کتاب‌های «پنجاه سایه‌ خاکستری» ای.ال.جیمز هستید؟ «پنجاه طیف تاریک‌تر» بخش دوم این سه‌گانه است. داستان تا جایی ادامه می‌یابد، که آناستازیا استیلز و کریستین گری از هم جدا می‌شوند. آناستازیا هنوز به کریستین علاقمند است و در ادامه آن‌ها وارد ماجرای جدیدی می‌شوند که فیلم، ما را با آن‌ها همراه می‌کند. شیاطین انگار دوباره به روح کریستین باز می‌گردند و شخصیت مورد علاقه ما را تغییر می‌دهند. فیلم در ماه فوریه به نمایش درآمد و فروش عالی داشت. این فیلم دارای ترکیبی کامل از شور و هیجان برای دنبال کردن ادامه ماجرا است.

-«کلبه» از ویلیام.پی.یانگ (مارس ۲۰۱۷)

هنگامی‌ که کتاب «کلبه» را می‌خوانیم، هرچه زودتر می‌خواهیم به ماجرای اصلی برسیم. این داستان که در آن ماجراهای غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد، داستان خانواده میسی را دنبال می‌کند که دخترشان در هنگام تعطیلات ربوده شده است. پدر میسی، یادداشتی برای بازگشت به کلبه‌ای که میسی احتمالا چهار سال پیش در آن به قتل رسیده دریافت می‌کند. به ظاهر یادداشت توسط خدا نوشته شده است. این فیلم که در ماه مارس اکران شد، یکی از فیلم‌های ناراحت‌کننده‌ای است که نظر ما را در مورد همه چیز تغییر می‌دهد. اگر علاقمند به رمان و فیلم‌های احساساتی هستید کلبه یکی از این گزینه‌هاست.

- «دایره» از دیو اگرز (آوریل ۲۰۱۷) 

این رمان در مورد پیشرفت تکنولوژی و یک شخصیت دوست‌داشتنی و هوشمند به نام مای هلند است، که موجب ایجاد قدرتمندترین شرکت اینترنتی جهان به نام دایره می‌شود. اما او مطمئن نیست که بتواند به افراد زندگی‌اش اعتماد کند و همین‌طور به خانوده‌ای که فکر می‌کند هرچه از آنها بیشتر فاصله بگیرد، قدرت بیشتری در کارش کسب می‌کند. دنیای مای دچار دگرگونی شده است. تعلیقی که را در این رمان با شماست در فیلمی که با بازی تحسین‌برانگیز اما واتسون بر اساس آن ساخته و در ماه آوریل اکران شد، می‌توانید مشاهده می‌کنید. اگرچه فیلم انتظارات ما را برآورده نمی‌کند اما اگر علاقمند به داستان‌های تعلیقی هستید، هنوز هم ارزش تماشا کردن دارد.

- «همه چیز همه چیز» از نیکولا یون (می ۲۰۱۷)
 

این رمان عالی از زبان مدی دختری بیان می‌شود که از ۱۷ سالگی خانه‌اش را ترک نکرده، چون به دنیا حساسیت دارد. هنگامی‌که او عاشق همسایه جدیدش به نام اولی می‌شود، می‌فهمد در جهان چیزهای زیادی برای او وجود دارد و  ما با این داستان لذت‌بخش و  دلگرم‌کننده او همراه می‌شویم. نقش مدی را بازیگر قدرتمند و توانمند آماندا استنبرگ در این فیلم ایفا کرده که در ماه مه سال جاری پخش شد. در این داستان، با معنای دیگری از محبت و عشق به زندگی که هرگز آن را تصور نمی‌کردیم آشنا می‌شویم. 

- «ماجراهای کاپیتان زیرشلواری» از داو پیلکی (ژوئن ۲۰۱۷)

در این رمان کودکانه که همه ما حتما در مورد آن شنیده‌ایم، جورج و هارولد «ماجراهای کاپیتان زیرشلواری» -که به عنوان بزرگ‌ترین ابرقهرمان برای آقایان شناخته می‌شود- را خلق می‌کنند. این رمان از زمان انتشارش در سال ۱۹۹۷ در بین جوانان بخاطر طنز بودنش محبوب شد. فیلم انیمیشنی آن نیز با همین نام، خاطرات کودکی را به ما یادآوری می‌کند. کاپیتان زیرشلوراری که جز ۱۰ کتاب چالش‌برانگیز است در هفته کتاب آمریکا ممنوع اعلام شده بود. خوشبختانه، امروز همه ما به این کتاب دسترسی داریم و از آن لذت می‌بریم و احتمالا برای نسل‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

- «هفت تیرکش:برج تاریک (۱)» از استفن کینگ (جولای ۲۰۱۷)

«هفت‌تیرکش»، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ادبی استفن کینگ، از سری کتاب‌های هیجان‌انگیز «برج تاریک» برای علاقمندان به داستان‌های کینگ است. رونالد گیلاد، یک شخصیت فراموش‌نشدنی است که به خیر و شر سفر می‌کند، دوست پیدا می‌کند و ما را اسیر داستان می‌کند. استفن کینگ درباره فیلم گفته است: «چالش اصلی این بود که این فیلم باید براساس مجموعه‌ای طولانی حدودا ۳۰۰۰ صفحه‌ای ساخته می‌شد».

-«تب گل لاله» از دبورا مگوگ (آگوست ۲۰۱۷)

داستان هشدارد هنده «تب گل لاله»، روایت‌کننده یک رابطه بین یک تاجر ثروتمند، همسرش و یک جوان نقاش بااستعداد است. این داستان حدودا در سال ۱۶۳۰ میلادی در آمستردام اتفاق می‌افتد، جایی که تجارت گل لاله (تولیپومانیا) جمعیت زیادی را جذب کرد و مردانی را از کل جهان گمراه کرده و  موجب سقوط مرکزیت هلند و برآمدن بریتانیا شد. در این فیلم، آلیشیا ویکاندر و دین دیهان ایفای نقش می‌کنند. روابط رمان به همان شیوه‌ای که ما در کتاب خواندیم، در فیلم به تصویر درآمده است.

- «آن» از استیون کینگ (سپتامبر ۲۰۱۷)

از دلقک‌ها می‌ترسید؟ حتی اگر نمی‌ترسید، احتمالا وقتی «آن» استفن کینگ را برای نخستین بار بخوانید یا مینی‌سریالی که در دهه ۱۹۹۰ میلادی ساخته شد را ببینید، وحشت‌زده خواهید شد . این اثر پرفروش، روایت‌کننده داستان دو بچه به نام‌های دری و مین است که مدام کابوس‌هایی در مورد بزرگسالی خود می‌بینند. آنها همان‌طور که به دنبال آرزوهای دوره نوجوانی خود هستند. هیولا در فاضلاب دری مخفی شده و او مجبور است کاری وحشتناک با امضای دلقک انجام دهد. امسال داستان «آن» استیون کینگ به عنوان یک فیلم فراموش‌نشدنی با بازی بیل اسکارسگارد در نقش هیولا اکران شد.

- «کوه میان ما» از چارلز مارتین (اکتبر ۲۰۱۷)

اگر به داستان‌های اکشن، نجات یافتن و زنده‌ماندن از سانحه‌ها علاقمند هستید، کوه میان ما انتخاب خوبی برای شما است. پس از اینکه خلبان دچار حمله قلبی شده و هواپیما از کنترل خارج می‌شود، تلاش و مبارزه اشلی نکس و دکتر بن پاین برای زنده‌ماندن در یکی از بزرگترین مناطق دورافتاده زمین در ایالات متحده آغاز می‌شود. احساسات و عشق در این داستان شامل دو بخش قبل تصادف و داستان عشق غیرمنتظره بعد از تصادف است. فیلم این داستان با بازی کینت وینسلت و ادریس البا که همکاری بسیار عالی داشته‌اند، بی‌نظیر است.

- «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» از آگاتا کریستی (نوامبر ۲۰۱۷) 


بسیاری از ما به معماهای آثار آگاتا کریستی علاقمند هستیم، کسی که مجموعه رمان‌های فراموش‌نشدنی پر رمز و راز هرکول پوآرو را برای ما به ارمغان آورد. رمان درباره یک کارگاه باهوش است که به دنبال دستگیری یک قاتل در یکی از لوکس‌ترین قطارهای مسافری جهان است. این فیلم به طور تحسین‌برانگیزی با بهره‌مندی از مناظر زیبا در اروپا فیلمبرداری شده است و  به معنای واقعی کلمه از دیدن آن لذت خواهید برد.

- «هنرمند فاجعه» از  گرگ سسترو (دسامبر ۲۰۱۷)


گرگ سسترو، تنها ۱۹ سال داشت که تامی ویسو را در مدرسه هنگام بازی کردن در یک نمایش ملاقات کرد و از آنجا همه چیز برای او تغییر پیدا کرد. گرگ سسترو، در این داستان ما را با طنز خود همراه کرده و می‌خنداند. اکران این فیلم از اول دسامبر آغاز شده است.

تاکنون بعضی از این کتاب‌ها و فیلم‌های فوق‌العاده را خوانده‌ایم یا تماشا کرده‌ایم و مطمئن هستیم که در سال آینده کتاب‌های جدیدی به نمایش درخواهند آمد. اما این رمان‌ها جایگاه خاصی در قلب ما دارند و فیلم‌هایی که براساس آن‌ها ساخته می‌شوند، به این زودی‌ها فراموش نخواهند شد.