شناسهٔ خبر: 52729 - سرویس دیگر رسانه ها

گسترش شعبات پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در ۱۰ واحد دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد گفت: تا پایان سال ۹۷ تعداد شعبات پارک علم و فناوری این دانشگاه در ۱۰ واحد دانشگاهی گسترش می یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرهاد رهبر در حاشیه بازدید از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه پژوهش و فناوری گفت: مسئولان کشور باید با اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی ها جوانان دارای طرح و ایده پژوهشی را مورد حمایت خود قرار دهند، چراکه این موضوع می تواند پیروزی های بزرگی در عرصه های مختلف برای کشور به وجود آورد.

وی با اشاره به ارائه ۱۶۰ محصول فناورانه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار افزود: این دانشگاه دارای هزار و ۱۰۰ محصول پژوهشی و فناوری است که به دلیل کمبود فضا، تنها بخش کمی از آنها در این نمایشگاه ارائه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ پارک علم و فناوری خصوصی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کند، اظهار داشت: امیدواریم این پارکها بتوانند مراکز رشد را در واحدهای دانشگاه گسترش دهند، به طوری که تا پایان سال ۹۷ تعداد شعبات پارک علم و فناوری دانشگاه در ۱۰ واحد دانشگاهی گسترش پیدا کند.

رهبر عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید طی سال های آینده شعبات پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی استان های کشور فعال شود.

وی با بیان اینکه ماموریت پارک های علم و فناوری حمایت از جوانان، شرکت های دانش بنیان و تبدیل ایده به محصول است، گفت: متاسفانه امروز در تبدیل ایده به محصول، تجاری سازی، بازار یابی و فروش محصولات فناوری دارای مشکل جدی هستیم و در حال برنامه ریزی برای رفع این مشکل هستیم.