شناسهٔ خبر: 52740 - سرویس دیگر رسانه ها

مطالعه این سه کتاب مصور را از دست ندهید !

تعطیلات فرصت مناسبی است که در آرامش، همراه خانواده به مطالعه بپردازیم. کتاب‌های مصور، همیشه جذاب‌تر بوده‌اند و همه افراد خانواده می‌توانند از مطالعه و تماشای تصاویر این نوع کتاب‌ها لذت ببرند. در ادامه سه کتاب ویژه را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر متن، تصویرگری برجسته‌ای نیز دارند و مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

مطالعه این سه کتاب مصور  را از دست ندهید !

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ برخی آثار نه تنها با داستان و نثرشان بلکه با تصویرها و عکس‌هایشان نیز خوانندگان را به خود جذب می‌کنند. کریسمس فرصت خوبی برای خارجی‌هاست تا به مطالعه بپردازند. علاوه بر کلاسیک‌های قدیمی و رمان‌های جدید، کتاب‌های مصور نیز گزینه خوبی برای افرادی است که قصد مطالعه دارند. در ادامه به معرفی سه کتاب که نسخه مصور آنها به اندازه اصل کتاب جذاب است، پرداخته‌ایم.

- «هری پاتر و زندانی آزکابان» / نویسنده: جی‌.کی‌. رولینگ/  تصویرگر:جیم کی

از سال 2015 میلادی ،هرساله یکی از کتاب‌های «هری پاتر» به صورت کتاب مصور باشکوهی منتشر می‌شود.
جیم کی، تصویرگر بریتانیایی تنها یک داستان را به تصویر نکشیده، بلکه یک اثر هنری ارزشمند خلق کرده است.هر صفحه از این کتاب متفاوت از سایر صفحاتش است و آدم را جذب زیبایی‌هایش می‌کند.

او توسط پس‌زمینه‌های خاص و گیرا، یا نقاط قهوه‌ای که به نظر می‌رسند چای ریخته شده از فنجان‌اند، تبحر خود را در تصویرگری نشان داده است.
کاشی‌ها،زیور آلات،شخصیت‌ها و تمام جزئیات با هنرمندی خاصی به تصویر کشیده شده است. در صفحات روبه‌روی هم شاهد تصاویر بزرگ، رنگارنگ و شگفت‌انگیزی هستیم که به خوبی افکار وی را نمایش می‌دهند.

برای مثال می‌توان به زیبایی تصویرسازی «دمنتور» هنگام وحشت‌زدگی و یا تصویرسازی بامزه از گربه «هرمیون گرنجر» حین شکار موش «رون» اشاره کرد. جای تعجب ندارد که جی.کی‌.رولینگ ترانه ستایش را برای جیم کی می‌خواند.
جیم کی، با تصویرسازی‌اش توانست «هری پاتر» را نوع دیگری به جهان بشناساند.

- «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»/ نویسنده: ژول ورن / تصویرگر: ویلیام اوکانر

داستان کاپیتان «نمو» و زیردریایی‌اش «ناتیلوس»، یکی از برجسته‌ترین آثار ژانر علمی-تخیلی است.
این کتاب قدیمی، به طرز غیرقابل‌باوری واقعی به نظر می‌رسد زیرا این نویسنده فرانسوی، بسیاری از اختراعات قرن بیستم را درآن پیش‌بینی کرده بود.

به تازگی نسخه نفیس زیبایی، همراه با تصاویر سیاه-سفید و رنگی، بر روی کاغذ پوست زردرنگی از آن چاپ شده است.
به طور کلی اثر کلاسیک «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» کتاب مصور زیبایی است که می‌توان به تصاویر آن نگاه کرد و از دیدن‌شان لذت برد و یا با صدای بلند به خواندن آن پرداخت.

- «مسیر حیوانات» / نویسندگان :جیمز چشایر و الیور اوبرتی / تصاویر: جیمز چشایر و الیور اوبرتی

برای قرن‌ها انسان‌ها اطلاعات درستی در مورد مسیر حرکت حیوانات نداشتند اما درعصر اطلاعات، محققان با ردیابی تراشه‌های کامپیوتری به اطلاعات شگفت‌انگیزی دست یافتند.
در این کتاب، یک جغرافیدان و یک طراح، بیش از سی داستان راجع حیوانات روایت کرده‌اند.

برای مثال؛داستان عبور یک گرگ از رشته کوه‌های آلپ،مسیر مار پیتون به سوی خانه‌اش و پرواز پرندگان دریایی اطراف قطب جنوب. همچنین در این کتاب نقشه‌های هنری و دقیقی وجود دارند که توسط آنها می‌توان مسیر حرکت حیوانات را بهتر شناخت.در واقع  کتاب «مسیر حیوانات» یک گنج واقعی است برای کسانی که به حیوانات علاقه‌مند هستند.