شناسهٔ خبر: 52950 - سرویس دیگر رسانه ها

کارت آزمون فراگیر ارشد پیام نور منتشر شد/ جزئیات پاسخ دهی سئوالات

کارت شرکت در آزمون دوره های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۶ (نوبت هجدهم) به همراه جزئیات نحوه پاسخ دهی به سئوالات منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور جمعه ۸ دی ماه در ۸۰ شهرستان و ۹۳ حوزه امتحانی برگزار می شود. شروع فرآیند برگزاری آزمون ۸:۳۰ صبح خواهد بود و داوطلبان باید پیش از ساعت ۸ صبح که زمان بسته شدن درب حوزه ها است، در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

در این آزمون تعداد ۵۶ هزار و ۱۷۹ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۲۸ هزار و ۱۸۰ داوطلب زن و ۲۷ هزار و ۹۹۹ داوطلب مرد هستند. داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۷ دی ماه ۹۶ می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه آزمون و برگه راهنما را پرینت کنند.

نکات مربوط به پاسخنامه

در جلسه امتحان به هر داوطلب یک بسته آزمونی حاوی یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون داده می شود که در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام درج شده است.

در مستطیل بالای پاسخنامه نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محل های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محلها خودداری شود، در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی و پاسخنامه وی تصحیح نخواهد شد.

داوطلب به محض دریافت بسته آزمون مربوط و قبل از بازکردن پوشش نایلونی لازم است نام خانوادگی و نام خود را با نام خانوادگی و نام و شماره مندرج در روی جلد دفترچه سوالات امتحانی و پاسخنامه و همچنین شماره صندلی و شماره مندرج در روی کارت ورودی خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و درصورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود.

طرز پاسخ دادن به سئوالات

داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر می گیرد فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ پر کند.

چون پاسخنامه به وسیله ماشین علامتخوان تصحیح می شود از کثیف کردن، تاکردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا اثری بر روی آن خودداری شود.

جوابها فقط در پاسخنامه با پرکردن محل مخصوص مشخص می شود. پاسخ هایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه و یا در دفترچه آزمون علامتگذاری یا نوشته شود قابل تصحیح و نمره گذاری نخواهد بود.

آزمون نمره منفی ندارد

در این آزمون برای پاسخ های غلط نمره منفی منظور نخواهد شد و اگر به سئوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ های آن سئوال غلط محسوب می شود و به آن سئوال نمره و یا امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

چنانچه جنس مندرج در کارت شرکت در آزمون با اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی اینترنتی مغایرت دارد، لازم است داوطلب برای پیگیری در روز پنجشنبه ۷ دی ماه ۹۶ صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ شخصاً به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند. 

نحوه تصحیح مغایرت های کارت آزمون

درصورتیکه در رابطه با سایر مندرجات کارت شرکت در آزمون (نام خانوادگی، نام، سال تولد، شماره شناسنامه، کدملی، موسسه فارغ التحصیلی، تاریخ فارغ التحصیلی، معدل و کدرشته محل های انتخابی) با توجه به اطلاعات ثبت نامی اشکالی مشاهده شد داوطلب لازم است بر اساس دستورالعمل مربوط با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

چنانچه داوطلبان در قسمت عکس روی کارت شرکت در آزمون مغایرتی (از قبیل اشتباه عکس و یا عدم درج عکس) مشاهده کردند لازم است بمنظور پیگیری و رفع مشکل در روز و ساعت های اعلام شده به باجه رفع نقص مراجعه کنند.

اگر داوطلبانی که دارای این مشکل هستند شخصاً در زمان اعلام شده جهت رفع اشکال به باجه رفع نقص مراجعه نکنند، ضمن جلوگیری از ورود به جلسه آزمون با آنها به عنوان متقلب آزمون رفتار خواهد شد.

چنانچه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و وزارت جهاد کشاورزی مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه (بند ۷ ) کارت شرکت در آزمون با مندرجات تقاضانامه ثبت نام مشاهده کردند، لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۸ دیماه ۹۶ منحصرا به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

داوطلبانی که در زمان تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام بند معلولیت را علامتگذاری کرده اند و نوع معلولیت آنان بر روی کارت شرکت در آزمون درج نشده است، چنانچه نیاز به منشی دارند لازم است سریعاً به سازمان بهزیستی محل اقامت خود مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم معلولیت اقدام و یک روز قبل از برگزاری آزمون آن را به نماینده سازمان سنجش، مستقر در باجه رفع نقص تحویل کنند. در غیر اینصورت اقدامی در خصوص تقاضای آنان به عمل نخواهد آمد.

تعداد سئوالات و مدت پاسخگویی

در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان رشته های  امتحانی مختلف، یک بسته نایلونی حاوی یک برگ پاسخنامه و یک دفترچه سئوال که در آن مجموعه سئوالات دروس رشته امتحانی ذیربط درج شده داده می شود که داوطلبان باید در مدت تعیین شده به سئوالات مربوط پاسخ دهند.

دفترچه سئوالات کلیه داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آن درج شده است. این دفترچه دارای تنوع بوده و در انواع A ، B و C تولید شده اند.

کد عددی و حروف انگلیسی (A ، B و C) که بر روی دفترچه سوال داوطلبان درج شده باید با کد عددی و حروف انگلیسی درج شده در پاسخنامه مطابقت داشته باشد. داوطلبان ضمن توجه به این موضوع که در زمان مقرر در جلسه آزمون نیز به آنان یادآوری می شود لازم است کد عددی حروف انگلیسی روی جلد دفترچه آزمون و پاسخنامه امتحانی خود را کنترل کنند  و در صورت مغایرت، موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه آزمون اطلاع دهند و موضوع را پیگیری کنند تا اختلاف برطرف شود.

تعداد سئوالات هریک از رشته های امتحانی و مدت پاسخگویی به آنها

گروه امتحانی نام رشته و گرایش تحصیلی در دوره دانشپذیری تعداد سئوال زمان پاسخگویی
علوم انسانی علوم اقتصادی گرایش بانکداری اسلامی، علوم اقتصادی گرایش های برنامه ریزی سیستم های اقتصادی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ۵۰ ۹۰
تاریخ گرایش مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز ۶۰
روزنامه نگاری ۷۰
تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش گرایش تعلیم و تربیت اسلامی، زبانشناسی همگانی، مشاوره گرایش های مشاوره توانبخشی، مشاوره خانواده و مشاوره شغلی، نهج البلاغه گرایش های اجتماعی، سیاسی و حقوق عمومی، اخلاق و تربیت فردی و اجتماعی،  اصول الدین و معارف علوی ۷۵
آب و هواشناسی گرایش آب و هواشناسی شهری، آب و هواشناسی گرایش آب و هواشناسی کاربردی، آب و هواشناسی گرایش تغییرات آب و هوایی اقلیمی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، اخلاق کاربردی، تاریخ - تاریخ تشیع، تحقیقات آموزشی، تکنولوژی آموزشی، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، جغرافیای سیاسی گرایش فضای شهری، جمعیت شناسی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانشناسی تربیتی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی (عقب مانده ذهنی)، ژئومورفولوژی گرایش هیدرو ژئومورفولوژی در برنامه ریزی محیطی، علوم سیاسی، علوم سیاسی گرایش اندیشه سیاسی در اسلام، کارآفرینی گرایش های بین الملل، توسعه، سازمانی، فناوری، کسب و کار الکترونیکی، کسب و کار جدید، گردشگری، مدیریت آموزشی، مدیریت امور شهری، مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی، مدیریت دولتی گرایش های بودجه و مالیه عمومی، توسعه منابع انسانی، خط مشی گذاری عمومی، طراحی سازمانهای دولتی، مدیریت تحول، مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت سازمانهای دولتی گرایش مالی و اقتصادی، مدیریت منابع انسانی گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت اماکن و تأسیسات ورزشی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای تفریحی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت راهبردی در سازمانهای ورزشی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت رسانه های ورزشی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت رویدادهای ورزشی، مشاوره گرایش مشاوره مدرسه ۸۰
آموزش زبان فارسی، الهیات و معارف اسلامی علوم قرآن و حدیث، الهیات و معارف اسلامی فقه و مبانی حقوق اسلامی، تاریخ گرایش تاریخ اسلام، تاریخ گرایش تاریخ ایران اسلامی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد انرژی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد و تجارت الکترونیک ۷۵ ۱۲۰
آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گرایش حرکات اصلاحی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، الهیات و معارف اسلامی  ادیان و عرفان، الهیات و معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی، برنامه ریزی آمایش سرزمین، برنامه ریزی درسی، برنامه ریزی رفاه اجتماعی، رفتار حرکتی گرایش رشد حرکتی، روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبتگرا، روانشناسی عمومی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی گرایش آموزش زبان فارسی، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات پایداری، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات تطبیقی، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات عامه، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات کودک و نوجوان، زبان و ادبیات فارسی گرایش ویرایش و نگارش، علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت اطلاعات، علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت کتابخانه های دیجیتال، علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مطالعات کتابخانه های عمومی، علم سنجی، فقه و حقوق خصوصی، فلسفه دین، فلسفه و کلام اسلامی گرایش کلام اسلامی، فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی، فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی، مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت کسب و کار گرایش های استراتژی، بازاریابی، رفتار سازمانی و منابع انسانی، سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات، مالی، مطالعات فرهنگی ۸۰
جامعه شناسی، حقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق دادرسی اداری، زبان و ادبیات فارسی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی گرایش فلسفه اسلامی، محیط زیست گرایش آموزش محیط زیست، مدیریت بازرگانی گرایش های بازاریابی، بازرگانی بین المللی، بازرگانی داخلی، تجارت الکترونیکی، کارآفرینی، مدیریت استراتژیک، مدیریت رسانه ۹۰
مدیریت فناوری اطلاعات گرایش های سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، کسب و کار الکترونیک، مدیریت دانش، مدیریت منابع اطلاعاتی ۸۰ ۱۵۰
حسابداری، حسابرسی ۷۰ ۱۸۰
علوم پایه شیمی گرایش شیمی فیزیک ۴۵ ۱۲۰
شیمی گرایش شیمی آلی، شیمی گرایش های شیمی تجزیه، شیمی معدنی، فیتوشیمی ۵۰
زمین شناسی زمین ساخت (تکتونیک)، زیست شناسی جانوری گرایش های بیوسیستماتیک، سلولی و تکوینی، زیست شناسی جانوری گرایش فیزیولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی گرایش بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و مولکولی گرایش بیوفیزیک، زیست شناسی سلولی و مولکولی گرایش ژنتیک، زیست شناسی گیاهی گرایش های زیست شناسی سلولی و تکوینی، سیستماتیک و بوم شناسی، فیزیولوژی، زیست فناوری گرایش میکروبی، ژئوفیزیک گرایش زلزله شناسی، علوم زمین گرایش آب زمین شناسی، علوم زمین گرایش پترولوژی، علوم زمین گرایش چینه نگاری و دیرینه شناسی، علوم زمین گرایش رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی، علوم زمین گرایش زمین شناسی اقتصادی، علوم زمین گرایش زمین شناسی زیست محیطی، علوم زمین گرایش زمین شیمی ۸۰
آمار گرایش آمار ریاضی، ریاضی محض گرایش های آنالیز، جبر، هندسه (توپولوژی) ۴۰ ۱۵۰
ریاضی کاربردی  آنالیز عددی، ریاضی کاربردی گرایش بهینه سازی، فیزیک گرایش های اتمی و مولکولی، حالت جامد، ذرات بنیادی و نظریه میدانها، فیزیک بنیادی، فیزیک نجومی، فیزیک هسته ای ۴۵
آموزش ریاضی ۶۰
فنی و مهندسی مهندسی برق  افزاره های میکرو و نانو الکترونیک، مهندسی برق  مدارهای مجتمع الکترونیک، مهندسی شیمی پلیمر، محیط زیست، مدلسازی، شبیه سازی و کنترل، طراحی فرایند، مهندسی شیمی گرایش صنایع غذایی، مهندسی عمران آب و سازه های هیدرولیکی، مهندسی عمران راه و ترابری، مهندسی عمران ژئوتکنیک، مهندسی عمران سازه، مهندسی عمران مهندسی محیط زیست، مهندسی عمران مهندسی و مدیریت ساخت، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار، مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیکز، مهندسی مواد شناسایی و انتخاب مواد مهندسی ۴۵ ۱۲۰
مهندسی صنایع سیستم های کلان اقتصادی و اجتماعی، مهندسی فناوری اطلاعات ۶۰
مهندسی مکانیک تبدیل انرژی، مهندسی مکانیک ساخت و تولید، مهندسی مکانیک  طراحی کاربردی ۵۰ ۱۵۰
مهندسی صنایع بهینه سازی سیستمها، مهندسی صنایع  مدیریت مهندسی ۶۰
کشاورزی و منابع طبیعی اقتصاد کشاورزی گرایش های اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی، سیاست و توسعه کشاورزی، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی گرایش انرژی ۷۵ ۱۲۰
توسعه روستایی، علوم دامی گرایش تغذیه دام، علوم و مهندسی محیط زیست گرایش ارزیابی و آمایش سرزمین ۸۰
هنر پژوهش هنر، طراحی شهری، مهندسی معماری ۸۰ ۱۲۰

داوطلبان باید علاوه بر کارت شرکت در آزمون، کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق به همراه داشته باشند.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، پیجر و ... اکیداً خودداری کنند. با توجه به اینکه محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه های امتحانی پیش بینی  نشده، مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل متوجه حوزه های امتحانی نیست.

رد و بدل کردن هر وسیله از قبیل لوازم التحریر، نت (یادداشت)، ... و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه سوال و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب می شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

پاسخگویی به سئوالات پرسشنامه ارزیابی محل برگزاری آزمون

با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات داوطلبان به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، داوطلبان باید نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون دوره فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۶ از تاریخ ۸ تا ۱۵ دیماه ۹۶ به صورت اینترنتی از طریق سایت این سازمان اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ۳۱ هزار و ۶۰ نفر در یک هزار و ۳۷۱ کدرشته است.