شناسهٔ خبر: 53036 - سرویس دیگر رسانه ها

جلسه مشترک وزارت علوم و آموزش و پرورش برای حل مشکل کاردانی پیوسته

مدیرکل دفتر گسترش آموزش وزارت علوم از برگزاری جلسه ای مشترک با وزارت آموزش و پرورش داد برای حل مشکل دوره کاردانی پیوسته خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ اصغر مولائی دهکردی با اشاره به بخشنامه کمیسیون برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم درباره منسوخ شدن دوره کاردانی گفت: در سال جاری آموزش و پرورش، دانش آموز هنرستانی که دوره تحصیل آن  ۱۱ سال باشد، نداشته و زمان تحصیل همه این دانش آموزان ۱۲ ساله می شود.

وی ادامه داد: برای همین مقرر شده جلسه ای میان مسئولان آموزش و پرورش و وزارت علوم برگزار شود تا در این جلسه مشخص شود چه تعداد دانش آموز براساس نظام آموزشی قبلی، به صورت  ۱۱ سال درس خوانده و هنوز برای ادامه تحصیل وارد دوره کاردانی نشده اند، ما باید در حال حاضر فکری برای آنها داشته باشیم. در غیر این صورت مشکلی وجود ندارد و رشته ای هم برای دوره کاردانی حذف نمی شود.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تاکید کرد : دارندگان دیپلم هنرستان آنهایی که این دوره را ۱۱ ساله طی کرده اند، در صورت پذیرفته شدن در دوره کاردانی ناپیوسته بدون مشکل می توانند در این دوره ادامه تحصیل بدهند.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله که وزارت علوم آماری از تعداد دیپلمه های هنرستانی یعنی آنهایی که ۱۱ سال درس خوانده و برای ادامه تحصیل در دوره کاردانی شرکت نکرده اند، ندارد تا برای آنها برنامه ریزی کند، یک جلسه مشترک با مسئولان وزارت آموزش و پرورش دراین خصوص برگزار خواهد کرد.

به گزارش مهر، مطابق مصوبه ۵ شهریور ۹۶ کمیسیون برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم که برای اجرا در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجری دوره‌های کاردانی از سال ۹۷ الزامی اعلام شده است، تمام دوره‌های کاردانی پیوسته توسط دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی منسوخ شده و قابل اجرا نخواهد بود.

بر اساس این مصوبه فقط برنامه‌های آموزشی دوره کاردانی ناپیوسته که در سامانه hes.msrt.it فعال هستند و برای دانشگاه‌ها و مؤسسات دارای مجوز قابل اجرا است.

دارندگان دیپلم هنرستان در صورت پذیرفته شدن در دوره کاردانی ناپیوسته ملزم به گذراندن دروس جبرانی در نیمسال اول هستند.

برای مؤسسات آموزش عالی مجری دوره کاردانی پیوسته، در صورت وجود رشته هم نام در دوره کاردانی ناپیوسته، پذیرش دانشجو در دوره ناپیوسته همان رشته بلامانع است و نیاز به اخذ مجوز جدید نیست. لیکن، در صورتی که رشته‌ همنام در دوره کاردانی ناپیوسته وجود نداشته باشد، مؤسسات پس از اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی، می‌توانند اقدام به اجرای دوره در مقطع کاردانی ناپیوسته کنند.