شناسهٔ خبر: 53054 - سرویس دیگر رسانه ها

دولت مجارستان در مقطع تحصیلات تکمیلی بورسیه می کند

دولت مجارستان با اعطای تعدادی بورس در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری در رشته های تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ موافقت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پیرو مذاکرات با بنیاد بورس دولت مجارستان این دولت، با اعطای تعدادی بورس در مقاطع تحصیلات تکمیلی، به ویژه دکتری در رشته های تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ موافقت کرد.

بر همین اساس و بنا به سیاست‌های اعطایی بورس دول علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی ( https://apply.stipendiumhungaricum.hu ) نسبت به ثبت نام اولیه در رشته ها و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) و رشته ها و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکیedd.behdasht.gov.ir، اقدام کنند.

پس از ثبت نام در سامانه مذکور، ضروریست متقاضیان فرم شماره یک اطلاعات متقاضیان بورس دول را تکمیل و سپس تا پایـان وقـت اداری ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ برابر با ۱۴ فوریه ۲۰۱۸، به آدرس پسـت الکترونیـکی( bdiri@saorg.ir ) دبیرخانه بورس دولت های خـارجی اداره کل بورس و اعـزام دانشجــویـان ارسال کنند. پس از پایان مهلت مقرر به هیچ گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

این ثبت نام به منزله ثبت نام اولیه بوده و ارزیابی و تایید نهایی پذیرش متعاقباً اعلام خواهد شد. انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می گیرد.

طبق سیاست های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده ۳۵ معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۱ شهریور ۹۶ درخصوص متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها را صرفاً محدود به دانشگاه های داخل کشور کرده است لذا بورس دولت های خارجی برای دوره های شروع از دیپلم (کارشناسی و عمومی رشته های پزشکی) در اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

 در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی حتی برای (یک یا دو ترم) وجود ندارد.