شناسهٔ خبر: 53208 - سرویس دیگر رسانه ها

تدوین شیوه‌نامه حمایت مالی نشریات دانشجویی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از تدوین شیوه‌نامه حمایت مالی نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه تا اندازه زیادی به ارتقاء کمک‌های مالی به نشریات خواهد انجامید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیر للگانی در نهمین اجلاس معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی ضمن تشریح برنامه‌های اداره نشریات و تشکل‌های دانشجویی، گفت: این اداره حجم بالای فعالیت‌هایی را در خود جای داده و به طور تخصصی به کار نشریات و تشکل‌های دانشجویی می پردازد.

للگانی با تاکید بر نقش مهم و ویژه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: تشکل‌های دانشجویی به عنوان یک نهاد دانشجویی نقش مهمی در دانشگاه بر عهده دارند و معمولا کسانی که در حوزه تشکل‌های دانشجویی فعالیت می‌کنند جزء نفرات فعال و برگزیده دانشگاه به شمار می‌روند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت روند دریافت مجوز برای یک تشکل دانشجویی را بررسی کرد و گفت: در اعطای مجوز به تشکل‌های دانشجویی، باید حقوق تشکل بر اساس آئین‌نامه رعایت و از اعمال سلایق شخصی در این حوزه پرهیز شود. ضمن آنکه در این حوزه باید منصفانه برخورد کنیم و امکانات موجود به صورت عادلانه میان تشکل‌ها تقسیم شود و حقی از دانشجویان و تشکل‌ها ضایع نشود.

للگانی سپس به روند صدور مجوز برای نشریات دانشجویی پرداخت و گفت: باید فضای بهتری برای نشریات دانشجویی مهیا کنیم و حمایت‌های مادی و معنوی را از فعالان این حوزه دریغ نکنیم؛ چراکه دانشجویی که قلم به دست می‌گیرد نیاز به حمایت دارد.

وی تاسیس خانه نشریات را عاملی برای تقویت نشریات دانشجویی دانست و توضیح داد: دو سال پیش خانه نشریات با حضور نمایندگان دبیران نشریات دانشجویی شکل گرفت و این نمایندگان با تشکیل شورای مرکزی، ساختاری تحت عنوان «خانه نشریات» را پایه‌گذاری کردند که می‌تواند به عنوان بازوی کمکی و مشورتی در حوزه نشریات دانشجویی عمل کند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از تدوین طرحی آموزشی برای انسجام نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: در قالب این طرح مباحث آموزشی در سطوح دانشگاهی و کشوری تدوین و به فعالان و علاقمندان این حوزه ارائه می‌شود.

وی همچنین از تدوین شیوه‌نامه حمایت مالی نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه تا اندازه زیادی به ارتقاء کمک‌های مالی به نشریات خواهد انجامید.