شناسهٔ خبر: 53368 - سرویس دیگر رسانه ها

کارگاه نقد و بررسی شعر طنز

کارگاه نقد و بررسی شعر طنز با حضور عبدالله مقدمی برگزار می‌شود.

​کارگاه نقد و بررسی شعر طنز

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ یکشنبه‌های شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در هفته نخست بهمن ماه میزبان نشست نقد و بررسی شعر طنز است که این نشست با حضور عبدالله قدمی در تالار جلال‌ آل‌احمد بنیاد شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

در این نشست شاعران طنزپرداز با حضور در جلسه می‌توانند اشعار خود را بخوانند و بعد از آن شعرها توسط عبدالله مقدمی نقد و بررسی خواهد شد.

عبدالله مقدمی از سال‌های میانی دهه هفتاد شروع به نوشتن کرد. اگرچه تا سال ۱۳۸۰ در جلسات و انجمن‌های تهران و شهرری فعالیت می‌کرد ولی در این سال با عضویت در انجمن شاعران ایران، از راهنمایی شاعرانی چون قیصر امین‌پور و اسماعیل امینی بهره برد. در سال‌های بعد به طنز علاقه‌مند شد و شروع به فعالیت و نوشتن در این زمینه کرد. فعالیت حرفه‌ای خود را با نوشتن ستون طنز «الو گل آقا» در هفته‌نامه «گل آقا» به اوج رساند. مقدمی در چند روزنامه سراسری کشور از جمله همشهری و خراسان ستون طنز داشت. در سال ۸۵ و ۸۶ نفر اول بخش نثر جشنواره سراسری طنز مکتوب شد. در سال ۱۳۸۷ برگزیده جشنواره سراسری مطبوعات کشور در بخش طنز شد.
علاوه بر اینها او جوایز دیگری نیز کسب کرده است. از عبدالله مقدمی کتاب‌های «باقی قضایا»، «از اون لحاظ»، «مادر ما؛ زمین» و «به زبان آدم» منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه یکشنبه (۱ بهمن‌ماه)‌ در بنیاد شعر و ادبیات داستانی به نشانی پل کریمخان، خیابان سنایی، کوچه اعرابی (پنجم) مراجعه کنند.