شناسهٔ خبر: 53507 - سرویس دیگر رسانه ها

روسای دانشگاه های تهران با نمایندگان جلسه گذاشتند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: جلسه ای میان روسای دانشگاه های شهر تهران و ۱۲ نفر از نمایندگان تهرانی مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید احمد معتمدی گفت: روز  شنبه ۷ بهمن ماه حدود ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مربوط به شهر تهران با روسای دانشگاه های شهر تهران جلسه داشتند.

وی افزود: در این جلسه درخصوص مسائل بودجه ای و مصوبات کمیسیون تلفیق که مشکلاتی برای اعضای هیات علمی و دانشگاه ها ایجاد می کند بحث و بررسی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه داشته باشند تا مشکلات دانشگاه ها برطرف شود.

معتمدی عنوان کرد: در این جلسه نمایندگان قول دادند که به دانشگاه ها کمک کنند.

وی افزود: اگر موضوع پاداش بازنشستگی مطرح شده در مجلس شورای اسلامی تصویب شود ممکن است بسیاری از اساتید امسال خود را بازنشسته کنند که این امر به نفع حوزه علمی و آموزشی کشور نیست و همچنین بار مالی زیادی بر دوش دولت خواهد گذاشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: نباید شرایطی فراهم شود تا افراد شاخص از دانشگاه ها خارج شوند اما با این مصوبه ممکن است اساتید زودتر از موعد اقدام به بازنشستگی کنند.

معتمدی درخصوص مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درخصوص افزایش حقوق ها و مالیات بر حقوق ها نیز گفت: با تصویب این مصوبه اساتید برای اولین بار در کشور کاهش دریافتی خواهند داشت به نحوی که حقوق برخی از اساتید حدود ۱.۵ میلیون تومان کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: اجرای این مصوبه موجب می شود تا اساتید جوان که قصد استخدام دارند از خارج از کشور بازنگردند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: البته این موضوع یک تصمیم کلی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است اما موجب خواهد شد تا مشکلاتی برای دانشگاه ها و جامعه علمی کشور ایجاد شود.