شناسهٔ خبر: 53848 - سرویس دیگر رسانه ها

برای ارائه مدل جدید کنکور باید از مجلس فرصت گرفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به لزوم هماهنگی آموزش و پرورش درباره کنکور باید حتما از مجلس فرصتی گرفته شود. 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر منصور غلامی در حاشیه بازدید از حوزه کنکور دکتری در دانشگاه صنعتی شریف افزود: با توجه به اینکه قرار بود کنکور تا پایان سال ۹۷ مدل جدیدی از سنجش و پذیرش داشته باشد و ما به لحاظ زمانبندی عقب هستیم باید یک فرصتی ایجاد شود.

وی گفت: هم آموزش و پرورش و هم شورای سنجش و پذیرش زیر نظر وزارت علوم کارهایی را شروع کرده اند که برای انجام آن باید یه فرصتی از مجلس گرفته شود.

غلامی یادآور شد: در حال حاضر ۸۵ درصد داوطلبان با سوابق تحصیلی دانش آموزی پذیرفته می شوند اما برای رشته ها و دانشگاه های که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند باید یک عدالتی برقرار شود تا بتوانند داوطلبان را جذب کنند.

وزیر علوم درباره کنکور دکتری سال ۹۷ گفت : کنکور دکتری ۹۷ تغییری نسبت به گذشته ندارد و بر اساس روال سابق برگزار می شود.

وی یادآور شد : ۲۳۴ هزار نفر شرکت کرده اند و اواخر فروردین ۹۷ نتایج اولیه اعلام می شود .

وزیرعلوم درباره ظرفیت دکتری گفت : ظرفیت دکتری به نسبت سال گذشته با اندکی کاهش روبرو است و ظرفیت های دانشگاه آزاد با هماهنگی با وزارت علوم تنظیم شده است .

غلامی درباره حذف کنکور دکتری گفت : این آزمون با توجه به میزان تقاضای بالایی که برای آن وجود دارد حذف نمی شود و در واقع به نوعی داوطلبان را دسته بندی می کند .

وی گفت : با توجه به سهمی که دانشگاه ها در نمره آزمون دارند ممکن است در آینده این سهم افزایش یابد اما تا یکی دو سال آینده تغییری نداریم .