شناسهٔ خبر: 54044 - سرویس دیگر رسانه ها

آمار تفاهمنامه های منعقدشده بین دانشگاههای ایرانی و خارجی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: طی سه سال گذشته ۸۵۳ تفاهم نامه با دانشگاه های خارج از کشور منعقد شد که ۳۷۶ تفاهم نامه اجرا شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در هشتمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه ها که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: کل وزارتخانه های کشور در امور بین‌المللی باید با هم هماهنگ باشند. دانشگاه ها در تعاملات بین‌المللی با چالش هایی مواجه بودند که اکنون این چالش ها کاهش یافته است.

وی گفت: نگاه امنیتی، نیروی اطلاع رسانی، به حرکت درآوردن اساتید، ایجاد انگیزه برخی چالش هایی است که دانشگاه ها با آن مواجه هستند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌المللی افزود: اولین حرکتی که در مسیر بین‌المللی شدن دانشگاه ها صورت گرفت این بود که حصاری که به دور آموزش عالی در مسیر بین‌المللی شدن بسته شده بود، شکسته شد. نباید حصاری به دور دانشگاه ها برای ارتباطات بین‌المللی وجود داشته باشد.

سالار آملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه ها از تک ارتباطات بین‌المللی به سیاست های بین‌المللی گذر کردند ولی با این وجود دانشگاه های ما ضعف هایی در زمینه جذب دانشجویان خارجی، اساتید مشترک نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر مواجه هستند. به عنوان مثال تنها یک دانشگاه ما در سال ۹۲ در بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت و آن هم دانشگاه صنعتی شریف بود ولی در حال حاضر تعداد دانشگاه های ما در بین دانشگاه های مطرح دنیا افزایش یافته است.

وی در ادامه به تفاهم نامه های امضاء شده با دانشگاه های خارج کشور طی ۳ سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد ۸۵۳ تفاهم نامه امضا شده و ۳۷۶ تفاهم نامه اجرایی شده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌المللی تأکیدکرد: براین اساس سیاست ما در وزارت علوم این است که تفاهم نامه هایی که تاکنون امضاء شده اجرایی شود.