شناسهٔ خبر: 54103 - سرویس دیگر رسانه ها

جایزه کتاب تاریخ آمریکا به یک خبرنگار رسید

جان ای. فارل، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی با کتاب «ریچارد نیکسون: زندگی» برنده جایزه ۵۰ هزار دلاری «کتاب تاریخ آمریکا» شد.

جان ای. فارل

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جایزه کتاب تاریخ آمریکا به کتابی با موضوع شرح حال و زندگی نیکسون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا رسید. جان ای. فارل، نویسنده زندگینامه رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده با عنوان «ریچارد نیکسون: زندگی» توانست این جایزه را کسب کند.

کتاب شرح حال زندگی ریچارد نیکسون که توسط انتشارات رندوم هاوس به چاپ رسیده، دوران ریاست جمهوری نیکسون و اوضاع کشور آمریکا در مبارزات انتخاباتی وی در سال ۱۹۶۸ میلادی را شرح می‌دهد. در این سال آمریکا در حال جنگ با ویتنام بود.

جایزه کتاب تاریخ آمریکا با عناوین دیگری مانند، «جایزه کتاب تاریخ نیویورک» نیز شناخته می‌شود. این جایزه به کتاب‌هایی اعطاء می‌شود که با موضوع تاریخ کشور آمریکا نوشته شده باشند.

این جایزه در سال ۲۰۰۵ توسط انجمن تاریخ نیویورک وابسته به موزه تاریخ آمریکا پایه گذاری شد. در سال ۲۰۱۶ قسمت جدیدی با عنوان کتاب‌های کودک تاریخی نیز به این جایزه اضافه شد. جایزه کتاب تاریخ آمریکا در اصل به خاطر تقدیر از زوج فعال حقوق بشر به نام‌های باربارا و دیوید زالازنیک راه‌اندازی شد. کتاب‌های برتر تاریخی جایزه نقدی ۵۰ هزار دلاری دریافت می‌کنند که در نوع خود قابل تامل است.

جان ای. فارل، که در روزنامه‌های متعددی فعالیت کرده پیش از این نیز کتاب‌های متعددی درباره سیاست آمریکا نوشته که از معروف‌ترین آنها می‌توان به کتابی درباره رابطه دونالد ترامپ و روسیه و کمک این کشور به ترامپ در پیروزی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد.

طبق اعلام انجمن تاریخ آمریکا این جایزه طی مراسم سالانه این انجمن در تاریخ ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) به فارل اعطاء خواهد شد.