شناسهٔ خبر: 54115 - سرویس دیگر رسانه ها

فرصتی برای تماشای آثار سه هنرمند

قرار است نمایشگاهی از آثار بهرام دبیری، محمود زنده‌رودی و عین‌الدین صادق‌زاده در موزه گالری «دیدی» (شهرستان نور مازندران) برپا شود.

پوستر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، در این نمایشگاه که از ۲۴ اسفندماه برپا خواهد شد، بهرام دبیری ۱۲ اثر کلاژ خود را که بر مبنای پاساژبندی مینیاتور اجرا شده به نمایش خواهد گذاشت.

او در این‌باره می‌گوید: این یک نمایشگاه پیش بینی نشده بود. در این نمایشگاه ۱۲ کلاژ ارائه می‌کنم که مجموعه‌ای از کلاژ نوشته، یادداشت، شعر و عکس است و بنیاد آن بر مبنای تقسیم بندی‌ها و پاساژبندی‌های مینیاتور انجام شده است، چیزی که در این سال‌ها بر روی آن فکر و کار می‌کنم.

همچنین در این نمایشگاه محمود زنده رودی (زنده)هنرمند ایرانی مقیم فرانسه دوازده «جامه حرز» با عنوان «لباس طلسم شکن» به نمایش خواهد گذاشت.

این آثار حاصل چند سال کار زنده‌رودی است؛ جامه طلسم شکن یا به اصطلاح «حرز» البسه‌ای است که پیشینیان برای دفع آفات و بلایا به تن می‌کردند. هنروران دیرین، این جامه‌های مزین شده به اشکال و نوشته‌ای نه چندان خوانا، با حروف و اعداد نامنظم شبیه به حروف ابجد و وردهای مختلف را به پادشاهان و جنگجویان هدیه می‌کردند تا آنان را از گزند بدی‌ها در امان بدارند.

زنده رودی، این‌بار به باورهای گذشتگان پرداخته و با استفاده از تکنیک‌های سبک سقاخانه از جمله شیوه مُهر زدن، کلیشه، حکاکی، خطاطی و بازی با اعداد این جامه‌های طلسم شکن را به وجود آورده است.

عین‌الدین صادق زاده هنرمند خوشنویسی و نقاشی ـ خط هم در این نمایشگاه ده اثر از آثار جدید خود را به نمایش می‌گذارد.

او درباره این آثار توضیح داده است: من ۵  اثر از مجموعه «سرخوشی‌ها» را با تکنیک اکریلیک مایع روی مقوا و ۵ اثر از مجموعه بوم‌های بزرگم را که تا حالا جایی به نمایش در نیامده و همگی جدید هستند در  این نمایشگاه ارائه می‌کنم.

مجموعه فرهنگی، هنری «دیدی»، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مدیریت علی توسلی (مجموعه‌دار) در شهرستان نور استان مازندران افتتاح شد.

طبق اعلام؛ این موزه ـ گالری در حال حاضر بیش از هزار و ٨٠٠ اثر از هنرمندان معاصر ایران را نگهداری می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ فروردین ۹۷ هر روز از ساعت ١٠ صبح تا ١١ شب از این آثار در مجتمع فرهنگی-هنری دیدی به نشانی کیلومتر ٩ جاده محمودآباد- نور، ایزدشهر دیدن کنند.

نمونه‌ای از اثر بهرام دبیری