شناسهٔ خبر: 54149 - سرویس دیگر رسانه ها

دانشگاه ها برای رشد اشتغال فارغ التحصیلان برنامه ریزی کنند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه ای به روسای دانشگاه های کشور از آنها خواست تا برای رشد مستمر و دقیق اشتغال فارغ التحصیلان خود برنامه ریزی کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در این بخشنامه که از سوی مسعود برومند به دانشگاه ها ابلاغ شده، آمده است: «برنامه های دانشگاه های کشور و وزارت علوم بسیار وابسته به بازخوردهای دقیق و مناسب از عملکرد و شرایط محیطی حاکم بر آموزش عالی کشور است.

یکی از شاخص های مهم در ارزیابی ها و تصمیم گیری های مرتبط، درصد فارغ التحصیلان شاغل هر رشته و دانشگاه است. این شاخص می تواند درک مناسبی از کیفیت علمی و مهارتی فارغ التحصیلان و همچنین بازار کار و نیازهای کشور باشد.

لذا طبق ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وزارت علوم، دانشگاه ها مکلفند نسبت به رشد مستمر و دقیق اشتغال فارغ التحصیلان خود برنامه های مناسبی را برای بهبود این شاخص تدوین و به اجرا گذارند.

براین اساس ضروری است که دانشگاه ها برای اجرای این امر تمهیدات لازم را فراهم و با بکارگیری مناسب دفاتر ارتباط با صنعت، انجمن های فارغ التحصیلان و دیگر ظرفیت های موجود، شیوه مناسبی برای این امر تدوین و به اجرا گذارند.

در ادامه این بخشنامه آمده است: دانشگاه ها ضمن بهره برداری از نتایج کیفی و ارزشمند اینگونه بررسی ها، نسبت به تکمیل و ارسال گزارش های شش ماهه مطابق فرم های پیوست، در سامانه «مپفا» مساعدت کنند.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود اولین گزارش از دانشگاه ها در خردادماه دریافت شود.