شناسهٔ خبر: 54164 - سرویس دیگر رسانه ها

سرسنگی: سردرگمی فرهنگی مهمترین مشکل فعلی جامعه

معاون فرهنگی دانشگاه تهران سردرگمی فرهنگی را مهمترین مشکل فعلی جامعه دانست و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ شهدا را به خوبی در نسل جوان تبیین کنیم، بسیاری از مشکلات فعلی رفع خواهد شد.

سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، دکتر مجید سرسنگی در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشگاه تهران که امروز در معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران هر چند بزرگ‌ترین و پرافتخارترین دانشگاه کشور است، اما اگر نام این دانشگاه را فقط به عنوان یک مرکز علمی یاد کنیم، حقیقتا جفا کرده‌ایم؛ در واقع دانشگاه تهران بخشی از میراث فرهنگی کشور و یکی از سنگرهای محکم و ارزنده برای نیروهای مسلمان در برابر کفر استکبار بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه تهران قبل از انقلاب، مرکزی برای مبارزان انقلاب و بعد از انقلاب نیز نقش اساسی در دفاع مقدس و سازندگی کشور ایفا کرده است؛ بنابراین این دانشگاه به عنوان متولی علم، فرهنگ و نمادهای انقلاب و دفاع مقدس به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: تعداد ۳۹۵ شهید از دانشگاه تهران تقدیم انقلاب شده است که ۲۲ نفر آنها کارمند، پنج عضو هیات علمی و مابقی دانشجو بوده‌اند که توانسته‌اند در دفاع از حریم اسلام و انقلاب جان خود را از دست بدهند.

سرسنگی با تاکید بر اینکه پرداختن به موضوع شهدا می‌تواند از لحاظ فرهنگی کشور را بیمه کند، گفت: اگر نسل جوان ما که امروزه با چالش‌ها و مشکلات زیادی درگیر هستند، با فرهنگ شهدا آشنا شوند، قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما در سال‌های مختلف دچار سردرگمی فرهنگی در کشور شده‌ایم و فراموش کرده‌ایم که فرهنگ شهدا را به جوانان امروز تبیین و آنها را با این فرهنگ آشنا کنیم؛ بنابراین اگر این امر اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلات کشور در عرصه فرهنگی حل خواهد شد، چرا که من معتقد هستم اگرچه ما با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستیم، اما در عرصه فرهنگی بیشتر دچار سردرگمی شده‌ایم.