شناسهٔ خبر: 54179 - سرویس دیگر رسانه ها

ملاله از درد تبعید می‌گوید

انتشارات انگلیسی وینفرد اند نیکلسون اعلام کرده کتاب دوم ملاله یوسف‌زی فعال پاکستانی را در دست چاپ دارد. این کتاب درباره بحران مهاجران نوشته شده است.

ملاله از درد تبعید می‌گوید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ملاله یوسف‌زی دختری است که در دفاع از حق آموزش توسط طالبان مورد هدف گلوله قرار گرفت. او فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل پاکستان است که در اکتبر ۲۰۱۲ توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد.

ملاله چندسال پیش در کتابی با عنوان «منم ملاله» داستان زندگی خود و هزاران دختری که در پاکستان از تحصیل محروم هستند را نوشت. این کتاب با ویرایش کریستینا لمب، خبرنگار انگلیسی منتشر شد. اما از همان سال ورود این کتاب به مدرسه‌های خصوصی پاکستان ممنوع شد.

انتشارات وینفرد اند نیکلسون (W&N) انگلستان اعلام کرده است که کتاب دوم این فعال حقوق زنان را در دست چاپ دارد. گفته می‌شود موضوع کتاب دوم ملاله درباره آوارگان و مهاجران پاکستانی در کشورهای غربی است.
به گفته مسئولان انتشارات نیکلسون عنوان این کتاب «ما تبعید شده‌ایم» است که بخشی از آن حاصل مصاحبه ملاله با مهاجران خارجی در کمپ‌های مهاجران است.

ملاله 20 ساله در حال حاضر ساکن کشور انگلستان است. او جوان‌ترین فردی است که توانسته جایزه صلح نوبل را دریافت کند. کتاب اول ملاله نزدیک به سه میلیون نسخه فروش کرد.