شناسهٔ خبر: 54516 - سرویس دیگر رسانه ها

محسن حمید برنده جایزه کتاب «‌لس‌آنجلس تایمز» شد

سی‌وهشتمین دوره جایزه کتاب «‌لس‌آنجلس تایمز» برگزار و برگزیدگانش در یازده بخش اعلام شد. جایزه بهترین رمان امسال به «خروجی غربی» از محسن حمید، نویسنده پاکستانی-آمریکایی تعلق گرفت.

محسن حمید برنده جایزه کتاب «‌لس‌آنجلس تایمز» شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مراسم جایزه کتاب «‌لس‌آنجلس تایمز» دو روز پیش در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برگزار شد و طی برنامه سالیانه این نشریه از نویسندگان شناخته‌شده و صداهای جدید در ادبیات تجلیل به عمل آمد.
 
در این  مراسم از یازده کتاب خوبی که در طی سال گذشته منتشر شده بودند، تقدیر شد. به جان رچی، نویسنده آمریکایی-مکزیکی جایزه «رابرت کرش» برای یک عمر دستاورد ادبی و جایزه «خلاقیت برتر» به گلوری ادیم، مؤسس گروه کتابخوانی سیاه‌پوستان برای خدمت به جامعه سیاه‌پوستان اهدا شد.

جایزه بهترین رمان امسال نیز به محسن حمید، نویسنده پاکستانی الاصلِ آمریکایی- انگلیسی با رمان «خروجی غربی» تعلق گرفت. حمید که متولد لاهور است بخشی از تحصیلات عالیه خود را در آمریکا گذراند. او در کلاس‌های آموزش نویسندگی تونی موریسون شرکت کرد و در کمپانی‌های بزرگ مشغول به کار شد، اما پس از مدتی فکر نویسندگی او را بر آن داشت تا به تدریج از کاری که دوست ندارد فاصله بگیرد. حمید 46 ساله پیش‌تر با رمان «خروجی غربی» نامزد جایزه من‌بوکر شده بود و توانسته بود جایزه ادبی نویسندگان آسیا -آمریکا را از آن خود کند.
 
دیگر برندگان جایزه امسال «لس‌آنجلس تایمز» به شرح زیر است؛

بهترین داستان اولی: «قلب ترش» نوشته جین ژانگ از انتشارات راندوم هاوس
بهترین زندگینامه: «هنری دیوید ثورو: زندگینامه» نوشته لورا والز از انتشارات شیکاگو
جایزه کریستوفر آیشروود برای بهترین اتوبیوگرافی: «رنگ و آواز در خانه: سال به یاد ماندنی» نوشته بنجامین تایلر از انتشارات پنگوئن
محبوب‌ترین کتاب سال: «دموکراسی در زنجیر» نوشته نانسی مک‌لین از انتشارات وایکینگ
بهترین داستان تصویری: «حاضر» نوشته لزلی اشتاین از انتشارات کوآرترلی
بهترین کتاب تاریخی: «مرگ و زندگی دریاچه‌های بزرگ» نوشته دن ایگان از انتشارات نورتون
بهترین داستان معمایی-جنایی: «کتاب شهدای آمریکایی» نوشته جویس کاول اوتس از انتشارات اکو
بهترین کتاب شعر: «هنر نوآورانه: اشعار» نوشته پاتریشیا اسمیت از انتشارت تریکوآرترلی
بهترین کتاب علمی -تکنولوژی: «زیست‌شناسی انسان در بهترین و بدترین شرایط» نوشته رابرت ساپولسکی از انتشارات پنگوئن
بهترین کتاب داستانی گروه سنی جوانان: «راه طولانی» نوشته جیسون رینولدز از انتشارات کیتلین دلوهی
 
مراسم جایزه کتاب مقدمه‌ای برای برگزاری فستیوال کتاب «لس‌آنجلس تایمز» است که بزرگ‌ترین و فرهنگی‌ترین فستیوال کشور آمریکا به حساب می‌آید. قرار است در فستیوال امسال بیش از 500 نویسنده، موزیسین و هنرمند گرد هم آیند.