شناسهٔ خبر: 54594 - سرویس دیگر رسانه ها

نشست «هویت فرهنگی در آیینه دیپلماسی ایرانی» برگزار می شود

پنجمین نشست از سلسله نشست های هویت فرهنگی در آیینه دیپلماسی ایرانی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت  ۱۳۹۷در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پنجمین نشست از سلسله نشست های هویت فرهنگی در آیینه دیپلماسی ایرانی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت  ۱۳۹۷در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست با نیم‌نگاهی انتقادی به‌ جلد هفتم کتاب «مجموعه رسایل و لوایح تحدید حدود ایران و عثمانی» با عنوان ملاحظات و محاکمات، سیاست خارجی و شرایط حاکم بر مناسبات بین المللی در عصر صفویه و قاجاریه و آگاهی نخبگان و سیاست‌گذاران داخلی از تعاملات بین‌المللی در آن دوران، به بحث گذاشته می‌شود.

این برنامه با حضور نصرالله صالحی (مصحح کتاب و استاد تاریخ معاصر)، منصور صفت‌گل (استاد گروه تاریخ دانشگاه‌تهران)، کاوه بیات(پژوهشگر برجسته تاریخ معاصر ایران)، گودرز رشتیانی(استاد گروه تاریخ دانشگاه تهران) برگزار خواهد شد.

معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و کانون مطالعات بینا رشته ای دانشگاه تهران، بر پا کننده این نشست خواهند بود.

با عنایت به حساسیت‌های حاکم بر مناسبات بین‌المللی و نقشِ آگاهی تاریخی در موفقیت سیاست خارجی امروز کشور، برگزارکنندگان امیدوارند با تداوم برپایی چنین برنامه‌هایی به افزایش دانش و خرد فرهنگ سیاسی در جامعه معاصر ایران کمک کنند. انتخاب عنوان این نشست‌ها نیز، ناظر به اهداف و دغدغه‌های برگزارکنندکان در علت‌یابیِ کامیابی‌ها و ناکامی‌های سیاست خارجی در ایران معاصر است.

لذا با هدف گسترش آگاهی و تقویت نقد عالمانه‌ی سیاست خارجی در ایران، شرکت در این برنامه و سایر نشست‌های مشابه برای عموم علاقه مندان آزاد اعلام شده تا گروه پرشماری از مخاطبان فرصت بهره‌گیری از نتایج آن را بدست آورند.

این برنامه از ساعت ۱۷:۰۰ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ در باشگاه دانشجویان دانشگاه‌تهران، واقع در میدان انقلاب خیابان ۱۶ آذر جنب کلنیک ۱۶ آذر برگزار می شود.