شناسهٔ خبر: 54694 - سرویس دیگر رسانه ها

بزرگداشت مارتین لینگز با بررسی آرای او در باب هنر دینی

همایش بزرگداشت مارتین لینگزبا بررسی آرای او در باب هنر دینی از سوی گروه حکمت هنر دینی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با همکاری انجمن حکمت و فلسفة ایران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بخش اعظم مطالعة اصیل هنر دینی طی قرن اخیر به متفکران موسوم به اصحاب حکمت خالده تعلق دارد. با ایمان به اصالت و حقیقت همه ادیان و سنت‌های الهی و با ارجاع تمثیل‌های هنر سنتی به مبانی حکمی آنها، این جمع کوچک سهمی بزرگ در کشف حقایق هنر دینی و معرفی آنها داشته‌است. مارتین لینگز (۲۰۰۵- ۱۹۰۹) از چهره‌های شاخص این متفکران، آثاری مهم در باب هنر دینی و خصوصاً هنر اسلامی از خود به جای گذارده است.

دبیر علمی این همایش «حمیدرضا فرزان یار» است که با حضور استادان و محققان عبدالحسین خسروپناه، غلامرضا اعوانی، سعید بینای مطلق، مهرداد قیّومی بیدهندی، سیّد رضی موسوی گیلانی، سیّد رحمان مرتضوی، اسماعیل رادپورو علیرضا مددیان برگزار می شود.

همایش بزرگداشت مارتین لینگز، روزهای شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت سال جاری از ساعت ۱۵ تا ۱۷/۳۰ در تالار همایش‌های مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به آدرس

تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه آراکلیان، شماره ۴ برگزار می‌شود.

از همه اندیشمندان، هنرپژوهان و هنردوستان برای شرکت در این همایش دعوت شده‌است. ورود برای کلیة علاقه‌مندان با ارائة کارت شناسایی معتبر آزاد است.