شناسهٔ خبر: 54698 - سرویس دیگر رسانه ها

برنامه ریزی وزارت علوم برای واگذاری امور به دانشگاه ها

وزیر علوم گفت:باید تلاش کنیم تا بیشتر امور در دانشگاه ها صورت پذیرد و وزارتخانه بیشتر نقش نظارتی داشته باشد و این نظارت و پشتیبانی باید به شکلی منسجم و یکنواخت انجام شود .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی، در آیین تکریم حسین عسکریان ابیانه و معارفه محمد تقی نظرپور معاون جدید اداری، مالی و مدیریت منابع این وزارتخانه گفت: نظم و انضباط کاری در حوزه های ماموریتی اداری، مالی و مدیریت منابع نظام آموزش عالی کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: چرا که قاعده کاری این حوزه ها بر اساس نظم و شفاف سازی است و هر چه در این حوزه شفاف تر عمل شود، در پیشبرد اهداف نظام آموزش عالی کشور موفق تر خواهیم بود.

وزیر علوم با تجلیل از خدمات و تلاش های حسین عسکریان ابیانه در مدت زمان تصدی مسئولیت معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع گفت: کارهای اجرایی و پشتیبانی در مجموعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کار ارزشمند، سخت و مهمی است زیرا همه مراکز، مرجع کسری ها و مشکلات مالی خود را در حوزه معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت جستجو می کنند و از طرفی هم، سهم وزارت علوم از منابع مالی دولت محدود است.

وی با اشاره به نوع ماموریت ها و فعالیت ها در حوزه معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع گفت: بخشی از کار در این حوزه، پشتیبانی ستادی است و بخش دیگر پشتیبانی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی وفناوری.

غلامی، حوزه عمرانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: افزایش بهره وری در نظام آموزش عالی نیاز به برنامه ریزی های دقیق و منسجم دارد.

وزیر علوم در بحث ضرورت تقویت بهره وری نظام آموزش عالی کشور، به ایجاد شبکه ارتباطی قوی میان ستاد وزارت علوم و دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه ها اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا بیشتر امور در دانشگاه ها صورت پذیرد و ستاد وزارت بیشتر نقش نظارتی داشته باشد و این نظارت و پشتیبانی باید به شکلی منسجم و یکنواخت انجام شود وپشتیبانی ها نیز هدفمند باشند.

غلامی به نقش موثر خیرین آموزش عالی در ساخت و سازهای دانشگاهی و نیز سایر امور عام المنفعه مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های خیرین برای کمک به بخش های مختلف آموزش عالی باید به عنوان یک حرکت کلان ملی در وزارت علوم، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.

وی به انتصاب حسین عسکریان ابیانه به عنوان مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین آموزش عالی اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با جذب کمک های خیرین آموزش عالی، شاهد توسعه روز افزون در این حوزه ها باشیم.