شناسهٔ خبر: 54744 - سرویس دیگر رسانه ها

مجوز انتشار فصلنامه «نقد اندیشه» صادر شد

با تصویب هیات نظارت بر مطبوعات، مجوز انتشار فصلنامه ٣ زبانه «نقد اندیشه» در زمینه فرهنگ، جامعه و علوم انسانی به مدیرمسئولی «پیام فضلی‌نژاد» صادر شد. 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجوز انتشار فصلنامه ٣ زبانه «نقد اندیشه» در زمینه فرهنگ، جامعه و علوم انسانی به مدیرمسئولی پیام فضلی‌نژاد با تصویب هیات نظارت بر مطبوعات صادر شد. 

«پیام فضلی‌نژاد» صاحب امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه «نقد اندیشه» از سال ١٣٩٣ تا ١٣٩٥ سردبیری مجله عصر اندیشه را برعهده داشت، اما در زمستان ٩٥ چاپ این مجله به دلیل موانع مالی متوقف شد و سال بعد نیز با تغییر سردبیری به راه خود ادامه داد. 

فضلی نژاد که از سال ١٣٧٦ فعالیت های مطبوعاتی و پژوهشی خود را آغاز کرد، پس از صدور مجوز فصلنامه «نقد اندیشه» میگوید: «خواهیم کوشید که همراه تیم تحریریه که حدود ٥ سال است با یکدیگر تجربه فعالیتهای مشترک داریم، ابتدا موانع مالی انتشار فصلنامه را رفع کنیم؛ سپس در حد مقدوراتِ محدود موجود، برخی از فعالیتهای گذشته را احیا سازیم. 

رویکرد ما همان خط مشیای است که از سالیان گذشته تحت عنوان جنبش روشنفکران مبارز دنبال کرده‌ایم. در این مسیر نیز برای ما، استقلال بر انتشار اولویت دارد، اما از هیچ کوششی برای تولد این مجله جدید دریغ نخواهیم کرد.»

وی در سال‌های گذشته 5 همایش در قالب «شب‌های علوم انسانی» را برگزار کرده و مدیریت گالری هنری «اندیشمندان انقلاب اسلامی» را نیز برعهده داشته است. او عضو کمیسیون تخصصی علوم اجتماعی در «نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» ، عضو پیوسته «فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران» در شیکاگو، عضو پیوسته «انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران» و عضو پیوسته «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» بوده است و در «هفدهمین جشنواره مطبوعات»، تندیس زرین و رتبه اول جشنواره را از آن خود کرد و دو سال بعد لوح تقدیر و جایزه ویژه «شورای عالی انقلاب فرهنگی» و لوح سپاس «همایش ملی ناتوی فرهنگی» را به دلیل پژوهش‌های خود دریافت کرد. فضلی نژاد بیش از صد سخنرانی در زمینه‌های پژوهشی مختلف سیاست، فرهنگ و علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور ایراد کرده است. کتابهای شوالیه های ناتوی فرهنگی، ارتش سری روشنفکران و سینما، سیاست، آزادی از تألیفات اوست.