شناسهٔ خبر: 54753 - سرویس دیگر رسانه ها

فیلمنامه‌های سه‌گانه «سیاه و سفید» پولانسکی در نمایشگاه

«بن‌بست و دو فیلمنامه دیگر»، «ضیافت و چند نمایشنامه دیگر» و «دیالوگ با سه نفر و چند نمایشنامه دیگر» جدیدترین ترجمه‌های غلامرضا صراف هستند که در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده‌اند. بن‌بست و دو فیلمنامه دیگر معروف به سه‌گانه «سیاه و سفید» در میان آثار رومن پولانسکی هستند.

غلامرضا صراف

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ غلامرضا صراف در گفت‌وگو گفت: «بن‌بست و دو فیلمنامه دیگر» رومن پولانسکی به همراه انتشارات مروارید، «ضیافت و چند نمایشنامه دیگر» و «دیالوگ با سه نفر و چند نمایشنامه دیگر» هر دو از هرولد پینتر از انتشارات مانیا هنر، سه کتاب تازه من برای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

وی افزود: فیلمنامه‌های «بن‌بست»، «چاقو در آب» و «انزجار» معروف به سه‌گانه سیاه و سفید» پولانسکی هستند. او «بن‌بست» و «انزجار» را به همراه ژرارد براش و «چاقو در آب» را به همراه یرژی اسکولیموفسکی نوشت. «چاقو در آب» در سال ۱۹۶۲ و «انزجار» و «بن‌بست» نیز به ترتیب در ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ به فیلم تبدیل شدند.

صراف ادامه داد: «دیالوگ با سه نفر و چند نمایشنامه دیگر» هرولد پینتر هم شامل ۱۲ نمایشنامه است؛ «شبی بیرون از خانه»، «طرح‌های کمیک/مشکل در کارخانه»، «سیاه و سفید»، «پیشنهاد مخصوص»، «آخریش هم رفت»، «شب»، «مشکلت اینه»، «همه‌ش همین»، «متاضی»، «مصاحبه» و «دیالوگ با سه نفر». «ضیافت» هم نام یکی دیگر از مشهورترین نمایشنامه‌های پینتر است.

نشر مروارید در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شبستان، راهروی ۲۵ غرفه شماره ۲۲ حضور دارد.