شناسهٔ خبر: 55157 - سرویس دیگر رسانه ها

تبدیل خانه داماد مظفرالدین‌ شاه به کافه‌ کتاب

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: شهرداری به‌طور کل با اوقاف بر سر خانه‌های تاریخی توافق کرده تا ساختمان‌های تاریخی‌ای که در حال حاضر متروکه هستند و بهره‌برداری مناسبی از آن‌ها نمی‌شود، با حمایت اداره اوقاف بهره‌برداری درخور و شایسته‌ای از آن‌ها صورت گیرد.

تبدیل خانه داماد مظفرالدین‌ شاه به کافه‌ کتاب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ خانه مهین‌الملک مزینانی، داماد مظفرالدین‌ شاه قاجار در دهه‌های اخیر بدون آنکه بهره‌برداری مشخصی از آن صورت گیرد، رها شده بود، اما اخیراً در حال آماده‌سازی است تا به کافه‌ کتاب تغییر کاربری دهد.
 
علی‌محمد سعادتی، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران، احیای خانه مهین‌الملک با کاربریِ‌ کافه کتاب را اقدامی از سوی بخش خصوصی دانست و گفت: اخیراً یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از اینجانب نوشته‌ که خانه مهین‌الملک با توافق شهرداری و اداره‌ اوقاف، شناسایی و تبدیل به کافه کتاب می‌شود، اما در این میان یک سوءتفاهم رخ داده است. شهرداری به‌طور کل با سازمان اوقاف بر سر خانه‌های تاریخی توافق کرده تا ساختمان‌های تاریخی‌ای که در حال حاضر متروکه هستند و بهره‌برداری مناسبی از آن‌ها نمی‌شود، با حمایت اداره اوقاف بهره‌برداری درخور و شایسته‌ای از آن‌ها صورت بگیرد.
 
وی افزود: بنای مهین‌الملک توسط یک شخص حقیقی بازسازی و برای کافه کتاب آماده‌ شده و تا امروز هم هیچ دریافتی‌ از شهرداری نداشته است؛ توافق‌ها در همین حد بوده که ما در جریان بودیم و از بهره‌بردار حمایت کردیم.