شناسهٔ خبر: 55425 - سرویس دیگر رسانه ها

تاکید وزیر علوم بر تحقق ارتقای ۵ دانشگاه به تراز بین المللی

وزیر علوم با اشاره به پروژه ارتقا ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی گفت: این برنامه باید در هر شرایطی پیش رود و حتما دست یافتنی و محقق شدنی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر منصور غلامی امروز در نشست هم اندیشی پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی که در حال حاضر در وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: توجه به شاخص های تعیین شده و حرکت در سمت ارتقا این شاخص ها توام با ارزیابی، اصلاح و تکمیل شاخص هایی است که برای این پروژه ها تعریف شده است. البته باید نگاه ما به این پروژه ها با نگاه تحولی که در حوزه علم و فناوری در جهان وجود دارد باشد.

وی ادامه داد: بنابراین تا به نتیجه مطلوب رسیدن این پروژه باید افراد که در این زمینه فعال هستند پویایی خود را حفظ کنند.

وزیر علوم ادامه داد: باید هر نوع حمایتی برای به نتیجه رساندن این پروژه انجام گیرد. از حمایت های مادی گرفته تا اصلاح آیین نامه ها، تامین امکانات و حتی در صورت ضرورت حرکت به سمت اصلاح قوانینی که می تواند این پروژه را سرعت بخشد.

وزیر علوم افزود: در ستاد وزارت علوم باید این موضوع پایش شود و دانشگاه ها و پژوهشگاه ها نیز در این خصوص نظر خود را به وزارت علوم منعکس کنند.

وی ادامه داد: برای پیشبرد این پروژه می توان از اعضای هیات علمی به لحاظ آمادگی علمی، حرکت در راستای ارتقا شاخص ها، مشاوره های علمی در داخل و بیرون دانشگاه استفاده کرد.

غلامی تصریح کرد: مجموعه هر دانشگاه و پژوهشگاه ها باید زمینه ارتقای نهاد وابسته خود را برای اجرای این پروژه فراهم کرده و با یکدیگر هماهنگ باشند.

وزیر علوم تاکید کرد: مجموعه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تمام دانشجویان باید در این فضا و فرایند این پروژه قرار گیرند و خانواده هر دانشگاه و پژوهشگاه خودشان در راستای کمک و ارتقای جایگاه خود برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر تلاش کنند.

وی در ادامه به حمایت دولت اشاره کرد و گفت: ما باید از ظرفیت های موجود بالقوه و بالفعل این کمک ها به ویژه در سازمان برنامه و بودجه استفاده کنیم و حتما این برنامه را در هر شرایطی پیش ببریم و به هیچ وجه قضاوت قبل از وقوع خاصی نداشته باشیم. همکاری در این راستا را تقویت کنیم که آن حتما دست یافتنی و محقق شدنی است ما دانشگاه های بزرگ در سطح دنیا  داریم که از جایگاه ویژه ای برخوردارند.