شناسهٔ خبر: 55495 - سرویس دیگر رسانه ها

سرگذشت ندیمه کتاب درسی آکادمی آنلاین شد

مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی و نویسنده رمان مشهور سرگذشت ندیمه در آکادمی آنلاین خود نویسندگی خلاق را به دانشجویان آموزش می‌دهد.

سرگذشت ندیمه کتاب درسی آکادمی آنلاین شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی و صاحب رمان «سرگذشت ندیمه» با هدف انتقال تجربیات نویسندگی خود آکادمی آنلاینی برای نویسندگان جوان راه‌اندازی کرده است. مارگارت اتوود تا کنون پنج بار نامزد دریافت جایزه من بوکر شده است که تنها یک بار این جایزه را کسب کرده است. وی با نوشتن کتاب آدمکش کور توانست در سال 2000 میلادی من بوکر را تصاحب کند.
 
مارگارت در کنار خدمات بی‌شمارش به ادبیات کانادا یکی از بنیان‌گذاران جایزه شعر گریفین است. وی سال‌ها در دانشگاههای مختلف آمریکا و کانادا تدریس کرده و بیش از 40 رمان، داستان کوتاه و کتاب مستند از این نویسنده زن کانادایی منتشر شده است.

نویسنده مشهور کانادایی با راه‌اندازی سایتی با عنوان «مسترکلاس» گفته است می‌خواهد تجربیاتش را در نویسندگی خلاق را به جوان‌ترها منتقل کند. طبق اعلام این سایت، کلاس‌های آنلاین نویسنده اتوود از پائیز امسال شروع خواهد شد.

بر اساس این گزارش دانشجویانی که در این سایت با پرداخت 90 تا 180 دلار ثبت‌نام می‌کنند، یک نسخه از پیش‌نویس رمان سرگذشت ندیمه را به عنوان کتاب درسی دریافت می‌کنند تا متوجه شوند که یک رمان از یک طرح پیش نویس تا نسخه نهایی چه روندی را طی می‌کند. دانشجویان تحلیل و نقدهای اتوود درباره آثار ادبی دیگر را نیز دریافت می‌کنند. حتی بعضی از دانشجویان این فرصت را دارند که نقد شخصی اتوود درباره نوشته‌های خود را نیز کسب کنند.
 
در صفحه اصلی آکادمی آنلاین مارگارت اتوود نوشته شده است که هدف از برگزاری این کلاس‌ها یادگیری هنر نویسندگی در حوزه‌های مختلف آموزش داده خواهد شد و اینکه چگونه باید یک طرح اولیه و خام را تبدیل به یک رمان پخته کرد.  
 
مارگارت اتوود در اظهارنظری درباره این کلاس‌ها نوشت: «وقتی سرگذشت ندیمه را نوشتم به این فکر نمی‌کردم که این اتفاق در دنیای واقعی رخ نداده است. نمی‌خواستم همه من را به این متهم کنند که این شیاطین را به طور ذهنی خلق کرده‌ام چون اعتقاد دارم این اتفاقات در دنیای واقعی نیز رخ می‌دهد.»