شناسهٔ خبر: 55820 - سرویس دیگر رسانه ها

بدون تعارف از حضور استادی که شایستگی نداشته باشد معذور می شویم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر فردی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شایستگی حضور در کلاس های درس را نداشته باشد، بدون تعارف از حضور وی در کلاس های درس معذور می‌شویم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرهاد رهبر در اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه دانشگاه ها کارخانه انسان سازی هستند، گفت: دانشگاه ها باید برای تربیت نسل و کادر آینده تلاش کنند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هنگام ورود و خروج و فارغ التحصیلی از دانشگاه، چه تفاوتی با هم دارند که معاونت فرهنگی و دانشجویی مهمترین وظیفه را در این زمینه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم ارتباط تنگاتنگ معاونان فرهنگی با اساتید تاکید کرد و گفت: ضروری است بانک اطلاعات دقیقی از تمامی اساتید دانشگاه گردآوری و شناسنامه دقیقی نیز از عملکرد آنها داشته باشیم.

رهبر با اشاره به اینکه امید و روحیه خدمت گذاری به مردم در کلاس های درس شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اولین شاخصه در این زمینه توجه به اساتید و کیفیت حضور و تدریس آنها در کلاس است. اولین عنصر فرهنگی در دانشگاه ها نیروهای انسانی و اساتید هستند. اگر فردی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شایستگی حضور در کلاس های درس را نداشته باشد، بدون تعارف از حضور وی در کلاس های درس معذور می‌شویم.

وی ادامه داد: کسی که قرار است در دانشگاه فعالیت کند، باید نگاه دانشگاهی و نه سیاسی داشته باشد، بر همین اساس دانشگاه‌ها نیاز به بازسازی و تحول فرهنگی دارند. در کل کشور نیازمند تحول فرهنگی هستیم و دانشگاه ها مبدأ و نقطه آغاز این تحول ها هستند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اهمیت تشکل های دانشجویی گفت: حفظ و تعمیق روح اسلامیت دانشگاه، از خواسته های جدی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است و بار اصلی این مسئولیت بر دوش بدنه دانشگاه یعنی دانشجویان به ویژه تشکل های دانشجویی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

رهبر خاطرنشان کرد: تشکل ها و کانون های فرهنگی دانشگاه ها باید به دور از سیاست زدگی، مسیر رشد و تعالی دانشگاه در ابعاد فرهنگی را میسر سازند.