شناسهٔ خبر: 55839 - سرویس دیگر رسانه ها

نامه ۱۳دانشگاه برای دریافت ارز دولتی امروز به دولت ارسال می شود

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: نامه ۱۳ دانشگاه برتر کشور برای اختصاص ارز دولتی به فعالیت های علمی و آموزشی بین المللی این مراکز امروز به دولت ارسال می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احمدرضا خضریگفت: روسای ۱۳ دانشگاه برتر کشور درخواست داشتند که به فعالیت های علمی و آموزشی بین المللی این مراکز ارز دولتی اختصاص یابد که این درخواست در قالب نامه ای امروز به دولت ارسال می شود.

وی افزود: در این نامه تاکید شده است که فعالیت های بین المللی دانشگاه های برتر مانند هزینه شرکت در کنفرانس ها و همایش های خارجی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی، هزینه فرصت های مطالعاتی و هزینه فعالیت پایگاه های علمی با احتساب ارز دولتی محاسبه شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: این نامه آماده شده است و امروز سه شنبه ۲۳ مردادماه با امضای ۱۳ رئیس دانشگاه برتر کشور به دولت ارسال می شود.

 پیش از این محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران نیز اعلام کرده بود باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، ۱۳ دانشگاه برتر کشور برنامه دارند در مکاتبه ای با دولت فعالیت های دانشگاه، دانشمندان و کالاهای مربوط به حوزه پژوهش مشمول کالاهای اساسی قرار گیرد و دانشگاه ها بتوانند از ارز دولتی استفاده کنند.