شناسهٔ خبر: 55856 - سرویس دیگر رسانه ها

مشکلات اقتصادی گریبان مجله اطلاعات حکمت و معرفت را هم گرفت

انتشار نشریه «اطلاعات حکمت و معرفت» به دلیل مشکلات اقتصادی و تامین نشدن بودجه متوقف شد و احتمال دارد از این به بعد این نشریه در قالب فصلنامه منتشر شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در زمستان سال ۱۳۸۴، انشاءالله رحمتی مقاله‌ای از سید حسین نصر را با موضوع «عرفان نظری و اهمیت آن در دوران کنونی» ترجمه کرد و تصمیم بر آن شد تا به جای چاپ در روزنامه اطلاعات به صورت مستقل منتشر شود. این نقطه شروعی برای انتشار ضمیمه ماهانه روزنامه اطلاعات بود. به مدت یک سال، دوازده شماره از این ضمیمه در موضوعات مختلف منتشر شد تا اینکه مدیران مؤسسه تصمیم گرفتند نشریه مستقلی تأسیس کنند که تداوم همان دوازده شماره باشد. پس از آن «ماهنامه اطلاعات حکمت و معرفت» منتشر شد و این انتشار تا چندی پیش استمرار داشت. چندی پیش از یکی از نویسندگان این نشریه شنیدیم که قراراست انتشار این نشریه متوقف شود. درباره چرایی این موضوع گفتگوی مختصری با انشالله رحمتی مدیرمسئول و سردبیر این نشریه انجام دادیم.

وی گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی و کمبود بودجه چندی پیش موسسه اطلاعات به ما اطلاع داد که دیگر نمی تواند هزینه های این نشریه را تامین کند. البته این مشکلات مالی فقط  خاص مجله ما نیست و گریبان سایر مجلات این مجموعه را هم گرفته است. اگرچه ما اصرار داریم که به هرشکلی شده مجله حفظ شود.

رحمتی افزود: از سال ۱۳۸۴ که نشریه منتشر شده تاکنون این انتشار استمرار داشته است و هیچ وقفه ای در کار نبوده است ولی درحال حاضر فکر می کنم مدتی این انتشار متوقف شود تا اسپانسر برای ادامه کار پیدا کنیم البته با تعدادی از اسپانسرهای بخش خصوصی صحبت هایی داشته ایم ولی هنوز به قطعیت نرسیده است.

مدیرمسئول و سردبیر نشریه اطلاعات حکمت و معرفت ادامه داد: آخرین شماره نشریه مربوط به مردادماه بود ولی به طور قطع می دانیم که «اطلاعات حکمت و معرفت» در شهریورماه منتشر نمی شود و پیش بینی مان این است که از این به بعد به صورت فصلنامه منتشر شویم، البته همه اینها منوط به پیدا کردن اسپانسرمالی برای تأمین هزینه های ماست. اگرچه موسسه اطلاعات هم گفته در صورت انتشار بخشی از هزینه ها را تأمین و به ما کمک می کند.

این پژوهشگر و مترجم فلسفه در پایان گفت: اگر قرار باشد که نشریه به صورت فصلنامه منتشر شود، حتماً شاهد تغییرات ساختاری در مطالب خواهیم شد. چون درماهنامه مطالبی منتشر می شد که زمان در آن اهمیت و موضوعیت داشت ولی در فصلنامه اینگونه نیست و ما باید به سمت مطالبی با ماندگاری بیشتر برویم. امیدواریم اگر مشکلات حل شد اولین شماره این نشریه در قالب فصلنامه در پائیز منتشر شود.