شناسهٔ خبر: 56185 - سرویس دیگر رسانه ها

ویراست جدید «روش در روش» منتشر شد

نشر لوگوس ویراست دوم «روش در روش: درباره ساخت معرفت در علوم انسانی» اثر مهم احمد محمدپور را منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشر لوگوس اخیراً کتاب «روش در روش» را با اضافات و تجدید نظرهای کلی به بازار کتاب عرضه کرده است.

در ویرایش جدید، علاوه بر تغییرات محتوایی و ویرایشی جدی، واژه‌نامه توصیفی روش‌شناسی هم به کتاب افزوده شده است که برای پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار مفید است.

کتاب «روش در روش» تلاشی است متمرکز، سازمان‏ یافته و هدف‏مند برای شناساندن هویت تاریخی و فلسفی ناظر بر سه جریان روش‏شناختی کمی، کیفی و ترکیبی در علوم انسانی. در این میان، قبض و بسط بنیان‏های هستی‏ شناختی، معرفت‏ شناختی و روش‏ شناختیِ روش در کانون توجه قرار دارد.

نویسنده در سراسر کتاب بر اتصال فلسفه و روش از سویی و فهم مبانی نظری فنون تحقیق کمّی، کیفی و ترکیبی از سویی دیگر تأکید می‏ ورزد.

جدا از تشریح پی‏ بندی‏های فلسفی و پارادایمی روش در علوم انسانی، نویسنده در لابه‏ لای مباحث و مجادله‏ های موجود، ذهن خواننده را نسبت به آنچه امروزه در حوزه‏ تحقیقات اجتماعی در کشور جریان دارد حساس می‏ کند و ابزارها و معیارهایی برای نقد و ارزیابی این تحقیقات در اختیار وی می‏ گذارد. مطالعه این کتاب به همه کسانی که دغدغه روش دارند توصیه می‏ شود.

نشر لوگوس این کتاب را در 631 صفحه، در قطع وزیری، با جلد سلفون سخت و نفیس و به قیمت 72000 تومان منتشر کرده است.