شناسهٔ خبر: 56229 - سرویس دیگر رسانه ها

همکاری۱۰۰ نخبه منتخب معاونت علمی و فناوری با دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد ۱۰۰ نخبه منتخب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در واحدهای این دانشگاه فعالیت خواهند کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا رهایی گفت: در راستای توسعه علمی و ارتقا جایگاه دانشگاه، برنامه همکاری تنگاتنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به منظور جذب نخبگان پیش‌بینی کرده ایم.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بررسی مشخصات دانش‌آموختگان ایرانی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان از آنها دعوت کرده تا برای همکاری‌های علمی در یک دوره زمانی محدود – که قابل تمدید است – به کشور مراجعه کنند، افزود: تعداد قابل توجهی از این افراد که جزو نخبگان کشور هستند در قالب دوره‌های پسادکتری به کشور مراجعه کرده و در دانشگاه‌های مهم و برتر کشور مشغول فعالیت هستند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: این افراد به مدت یک سال حقوق خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دریافت و دانشگاه‌های کشور متناسب با پتانسیل این افراد امکانات و گرنت تحقیقاتی در اختیار آنها قرار می‌دهند.

رهایی با بیان اینکه براساس تصمیم‌گیری انجام‌ شده در دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد ۱۰۰ نفر از این افراد نخبه در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی همکاری آموزشی و تحقیقاتی خود را آغاز کنند، افزود: فهرستی از رشته‌های مورد نیاز در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد تا بعد از معرفی این افراد، مشخصات و توانایی‌های علمی آنها برای ایجاد زمینه همکاری در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از میان افراد نخبه مطرح‌ شده در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تعدادی به عنوان عضو هیات علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت می شوند.