شناسهٔ خبر: 56318 - سرویس دیگر رسانه ها

درسگفتار «متفکران عرب وبازخوانی سنت اسلامی» برگزار می شود

درسگفتار «متفکران عرب وبازخوانی سنت اسلامی» با ارائه سیدصادق حقیقت، حامد علی اکبرزاده، سید محمد آل مهدی و هادی بیگی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به همت پژوهشکده حکمت معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درسگفتار «متفکران عرب وبازخوانی سنت اسلامی» با ارائه سیدصادق حقیقت، حامد علی اکبرزاده، سید محمد آل مهدی و هادی بیگی برگزار می شود.

در این درسگفتار تمایزات روشنفکری ونواندیشی (با نگاهی تبارشناسانه به اندیشمندان عرب)، ساختار شکنی سنت اسلامی در اندیشه محمد ارکون، نقد ساختاری سنت در اندشه محمد عابد الجابری، طه عبدالرحمان و مدرنیسم اسلامی و فهم تاریخی -فرهنگی متن در نگاه ابوزید بررسی می شود و مورد بحث قرار می گیرد.

افزایش دانش نظری و عیارسنجی رویکردهای انتقادی به سنت فکری مسلمانان، آشنایی با رویکردهای متفکران عرب در تبیین سنت فکری اسلامی و آشنایی با جریان های روشنفکری در بخشی از جهان اسلام از جمله اهداف این درسگفتار است.

مدت زمان این دوره پنج جلسه دو ساعته (۱۰ ساعت) و زمان برگزاری هم روزهای چهارشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۵ است.

این درسگفتار از ۲۵ مهرماه آغاز می شود و هزینه ثبت نام هم ۱۲۰ هزارتومان است.در پایان این دوره درسگفتار گواهینامه معتبر و مورد تائید وزارت علوم دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه به شرکت کنندگان داده می شود.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر درباره این درسگفتار می توانند با شماره تلفن ۸۸۶۲۴۴۸۵ تماس بگیرند.