شناسهٔ خبر: 56932 - سرویس دیگر رسانه ها

ره‌نگاشت و اساسنامه دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی بررسی شد

جلسه بررسی ره‌نگاشت و اساسنامه دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، استاد محمود فرشچیان و رئیس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد مهدی طهرانچی در این جلسه با اشاره به حصول قطعی یاری اهل بیت (ع) در صورت وجود اخلاص در کار گفت: تا زمانی که ریل و ساختار دانشگاه‌ها را تغییر نداده ایم، چیزی تغییر نخواهد کرد و تمام تغییرات شبیه تغییر دکوراسیون است.  

وی افزود: برای اینکه ریل را تغییر دهیم، دانشگاه استاد فرشچیان را یک قدم اصلی و اساسی تلقی می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استاد فرشچیان، اساتید قابلی را دور هم جمع کرده است و ما نیز در کنار این جمع تلاش خواهیم کرد یک موتور محرک در یک ریل جدید برای این دانشگاه باشیم و هر چقدر دوستان تلاش کنند به‌تبع آن ما نیز حمایت خواهیم کرد.

 طهرانچی اظهار داشت: ره‌نگاشت دانشگاه را که متشکل از ۱۴ بند است به ‌نیت ۱۴ معصوم بررسی و تصویب خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: وزیر علوم اساسنامه دانشگاه اسلامی ایرانی استاد فرشچیان را از من خواست تا ظرفیت‌های اساسنامه را بررسی کنند.  

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: باید نظامات اداری و سیستم آموزشی مدنظر استاد فرشچیان را به تایید وی تثبیت کرده و اساسنامه دانشگاه را در قالبی جدید و با نظام آموزشی جدید ارائه کنیم.

بهمن نامور مطلق رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی اسلامی استاد فرشچیان ضمن تاکید بر ایرادات سیستم آموزش هنر در کشور و لزوم بازخوانی نظام آموزشی گفت: نظام آموزشی کشور ما  ربع رشیدی‌ها، دارالفنون‌ها و جندی‌شاپورهایی داشته و اساتید برجسته‌ای در آنها مشغول تربیت شاگردانی بوده‌اند.

وی گفت: توسعه درست، نگاه کردن به ظرفیت‌های آموزشی کشور است و باید به این دیدگاه برگردیم و امید داریم با حضور استاد فرشچیان و توجه سرپرست دانشگاه آزاد این نهضت راه‌اندازی و تا سال‌های سال ادامه پیدا کند.