شناسهٔ خبر: 56984 - سرویس دیگر رسانه ها

نگرش خطی و محدود کمکی به حل مسائل فرهنگی و دانشجویی نمی کند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت:داشتن هرگونه نگرش خطی و محدود، کمکی به حل مسائل فرهنگی و دانشجویی نمی کند و ضرورت دارد به اندیشه ها، سلایق و خرده فرهنگ های دانشجویی داخل دانشگاه توجه شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  غلامرضا غفاری در جمع مدیران و کارشناسان دفاتر سیاستگذاری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها، با تقسیم بندی عرصه فعالیت فرهنگی به دو بخش اهداف و عملکرد افزود: اهداف مدیریت فرهنگی در دانشگاه ها در قالب قوانین و آیین نامه ها ابلاغ شده است و در زمینه عمل و کردار است که ما می توانیم با بحث و تبادل نظر روش اجرایی مناسب را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: در مسئله انتخاب روش اجرایی در مدیریت فرهنگی، امکانات مادی و نیروی انسانی از بحث های اصلی است ولی مهم تر از امکانات مادی، شناخت محیط اجتماعی است.

معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: بخشی از شناخت محیط دانشگاه، شناخت نظری است ولی شناخت تجربی از فضای کالبدی دانشگاه و نگرش و اندیشه دانشجویی نیز اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: فعالیت فرهنگی نسبت به سایر فعالیت های دانشگاهی مانند امور آموزشی و پژوهشی بیشتر در معرض دید دانشگاهیان و مردم قرار دارد که این ویژگی در کنار حسنی که دارد آسیبی نیز دارد و آن اینکه گاهی حساسیت بالا و قضاوت های زودهنگام باعث ناتمام ماندن برخی از برنامه ها می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تجربه دانشجویان در فعالیت های فرهنگی به دلیل نقش رسانه ای دانشجو در جامعه به جامعه منتقل می شود و در زندگی پس از دانش آموختگی نیز جریان دارد بنابراین امور فرهنگی دقت ویژه ای می طلبد.

وی تاکید کرد: داشتن هرگونه نگرش خطی و محدود، کمکی به حل مسائل فرهنگی و دانشجویی نمی کند و ضرورت دارد به اندیشه ها، سلایق و خرده فرهنگ های دانشجویی داخل دانشگاه توجه شود.

غفاری افزود: برنامه فرهنگی نیازمند بازنگری مستمر است و با یک برنامه نمی توان در زمان زیادی به تمام مشکلات حوزه فرهنگ دانشجویی پاسخ داد.