شناسهٔ خبر: 57235 - سرویس دیگر رسانه ها

همکاری دانشگاهها با سازمان پژوهشهای هسته ای اروپا بررسی می شود

نحوه همکاری دانشگاه های ایران با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا (CERN) در دانشگاه صنعتی اصفهان بررسی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همایش ملی بررسی همکاری دانشگاه های ایران و سازمان پژوهش های هسته ای اروپا(CERN) با هدف ارتقای سطح همکاری های علمی مشترک، پنج شنبه اول آذرماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

در این همایش که با حضور مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود، تاریخچه و تجربیات همکاری پژوهشگاه دانش های بنیادی با سرن و وظایف دانشگاه های طرف قرارداد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در بخش چشم انداز همکاری ها با سرن نیز راه های همکاری دانشگاه های کشور با این سازمان علمی اروپایی و نقش حمایتی وزارت علوم، طرح های بالقوه همکاری با سرن در زمینه برق و الکترونیک، طرح پیشنهادی جهت پیوستن دانشگاه صنعتی اصفهان به آزمایش های CMS و برنامه فیزیک LHC ارائه خواهد شد.

همایش ملی بررسی نحوه همکاری دانشگاه های ایران با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا(CERN) با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، مدیران پژوهشی این وزارتخانه، معاونین پژوهش وفناوری دانشگاه های بزرگ کشور و نیز اعضای هیئت علمی مرتبط با این سازمان علمی پژوهشی، صبح پنجشنبه یکم آذر ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.