شناسهٔ خبر: 57681 - سرویس دیگر رسانه ها

ارتباط علمی و منطقی میان تبلیغات و موزه متحرک فرهنگ و هنر

لباس، موزه متحرک فرهنگ و هنر است و هر اندازه که برای تولید محتوا در باب آن زمان گذاشت و تلاش کرد، باز هم کم است.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ مد و لباس به‌عنوان یکی از عرصه‌های فکری، ذوقی، صنعتی و خدماتی نیاز مبرم به بازتاب مؤثر رویدادهای خود دارد.

بدون شک ارتباط علمی و منطقی میان تبلیغات و موفقیت در حوزه مد و لباس بر هیچ فردی پوشیده نیست و اگر این بخش مهم از تعادل خارج شود، نه‌تنها ثمرات مفیدش در خلأ می‌ماند بلکه مضرات بسیاری را نیز به دنبال خواهد داشت.

اکنون و در آستانه چندین رویداد مهم حوزه مد و لباس به یمن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، انتظار می‌رود تا طیف وسیعی از مردم در جریان آنچه قرار است در عرصه مد و لباس کشور رخ دهد و در زندگی آن‌ها اثرات وضعی داشته باشد قرار گیرند.

آنچه از دستاوردهای مؤثر پوشاک در طول تاریخ و فرهنگ و تمدن ملل وجود داشته تا عصر حاضر استمرار یافته و خوشبختانه به مدد جریانات حاکم در دهه اخیر، ظرفیت کاربردی پوشاک که شاید در فاصله‌ای کمی دورتر مورد غفلت قرار گرفته بود، بر همگان محرز شده است.

از این جهت است که پوشاک باید اتفاقات مثبت حوزه مد و لباس در فضاهای جمعی و گروهی مطرح شود تا بدون کمترین زحمت برای جستجوی تحول به وجود آمده در این هنر صنعت به مدد تلاش طراحان و تولیدکنندگان دغدغه‌مند ایرانی، بازتابی وسیع‌تر داشته باشد.

لباس می‌تواند حتی در تغییر نگرش مخاطبان و مصرف‌کنندگان، نقش مؤثری را ایفا کند و تمام این‌ها مستلزم تبلیغات شبانه‌روزی از کارکرد و اهمیت آن است.

برای تعمیم و نهادینه کردن تأثیر تبلیغات سراسری به‌ویژه از درگاه صداوسیما و بیلبوردهای تحت مدیریت شهرداری‌ها، ضرورت دارد تا نهادها و مجریان و مراکز آموزشی و تولیدی کشور، ضمن آشنایی با مبانی رسانه و درک درست از نقش و اهمیت آن، به‌تدریج زمینه فراگیر شدن توجه آحاد جامعه به این عرصه خطیر را فراهم کنند.

لباس، موزه متحرک فرهنگ و هنر است و هر اندازه که برای تولید محتوا در باب آن زمان گذاشت و تلاش کرد، باز هم کم است.

به هر روی در ماه‌های پایانی سال، دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به‌زودی چراغ رویدادهای مهم عرصه مد و لباس کشور را روشن می‌کند و به‌منظور تشویق طراحان عرصه مد و لباس برای ارائه طرح‌ها و الگوهای جدید و مناسب جهت گروه سنی کودکان و نوجوان و فراهم آوردن فضای رقابتی سالم و تخصصی در بین فعالان این حوزه و پر کردن خلأ طراحی در این زمینه، به ارتقاء سطح دانش و تجربه و شناسایی نیروهای متخصص و کارآمد در این حوزه یاری می‌رساند.

دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با همکاری انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و بنیاد ملی مد و لباس از 18 تا 22 دی‌ماه سال جاری در تالار آیینه فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر نبش خیابان طالقانی برگزار می‌شود و امید دارد که با فراهم نمودن زمینه‌های ارتباط و تعامل بین طراحان و تولیدکنندگان این عرصه، پایگاه مهمی برای توسعه این بخش در داخل و چه‌بسا خارج از مرزهای جغرافیایی کشور باشد.