شناسهٔ خبر: 57800 - سرویس دیگر رسانه ها

ارتقای رشته‌های علوم انسانی در رتبه‌بندی‌ های بین‌المللی بررسی شد

راهکارهای ارتقای رشته‌های علوم انسانی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در جلسه کمیته هدایت و نظارت پروژه ملّی «ارتقاء ۵ دانشگاه و ۵ واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین‌المللی» بررسی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بیست و هشتمین جلسه کمیته هدایت و نظارت پروژه ملّی اقتصاد مقاومتی تحت عنوان «ارتقاء ۵ دانشگاه و ۵ واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین‌المللی» به ریاست مجتبی شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای کمیته مذکور که از اساتید صاحب‌نظر و برجسته دانشگاه‌های سراسر کشور هستند، برگزار شد.

در این جلسه، حسن سلیمی (ریاست دانشگاه علامه طباطبایی)، حسینعلی قبادی (ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به همراه نمایندگانی از آن پژوهشگاه) و حاجی ملایی، دکتر یگانه و دکتر هاشمی (مشاورین معاون امور علمی فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور)، مدعوین ویژه جلسه بودند.

در این جلسه، کمیته به بحث و تبادل نظر پیرامون جایگاه رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی در دانشگاه‌های داخلی و خارجی، بررسی وضعیت این رشته‌ها در دانشگاه‌های برتر دنیا و تشابه‌ها و تفاوت‌ها با رشته‌های علوم مهندسی اختصاص داشت.

همچنین بررسی راهکارهایی به منظور ارتقای رشته‌های علوم انسانی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، مورد توجه قرار گرفت.