شناسهٔ خبر: 57967 - سرویس دیگر رسانه ها

ارائه تسهیلات به دانش‌آموختگان برتر برای ادامه تحصیل در دکتری

بنیاد ملی نخبگان براساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در دوره دکتری اعطا می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  بنیاد ملی نخبگان براساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در دوره دکتری اعطا می‌کند.

مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است:

دانش‌آموختگان دوره کارشناسی‌ارشد (یا دکتری حرفه‌ای) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری-وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد (یادکتری حرفه‌ای) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری-وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که حداکثر تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۸، دوره کارشناسی‌ ارشد را با موفقیت به پایان برسانند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

چنانچه افراد متقاضی ادامه تحصیل در رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند بنا بر اعلام آن وزارتخانه پذیرش از طریق این جایزه صورت نمی‌گیرد.

متقاضیان استفاده از این تسهیلات به  عنوان جایزه شهید احدی از تاریخ نهم دی ماه تا نهم بهمن ماه فرصت دارند اطلاعات خود را به‌طور کامل در سامانه اطلاعاتی بنیاد مای نخبگان بارگذاری کنند.

تسهیلات اعطایی به مشمولان به شرح زیر است:

معرفی دانش‌آموخته برتر برای پذیرشِ بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور

اعطای جایزه تحصیلی بنیاد ملّی نخبگان برای سال اول دوره دکتری تخصصی در صورت پذیرش از طریق جایزه شهید احدی

بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان را به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور معرفی می‌کند و پذیرش نهایی برگزیدگان برعهدة دانشگاه- پژوهشگاه است.

دانش‌آموخته برتر، تا دو نیم‌سال تحصیلی بعد از برگزیده شدن، فرصت دارد از یکی از دانشگاه‌ها- پژوهشگاه‌ها پذیرش دریافت کند، در غیر این‌ صورت جایزه مذکور کان لم یکن تلقی می‌شود.