شناسهٔ خبر: 58138 - سرویس دیگر رسانه ها

ادبیات عامه‌پسند جایگاه خود را در کتابفروشی‌ها پیدا می‌کند

کتابفروشی‌های مستقل دریافته‌اند که برای بالا بردن بازده فروش خود باید قفسه‌ای را به کتاب‌های عامه‌پسند اختصاص دهند.

ادبیات عامه‌پسند جایگاه خود را در کتابفروشی‌ها پیدا می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اگرچه کتابفروشی‌های مستقل برای داشتن مجموعه وسیعی از عناوین ادبیات عامه‌پسند معروف نیستند، کتابفروشان دارند به این نکته پی می‌برند که این ژانر می‌تواند بازده زیادی داشته باشد. با توسعه بخش‌های ژانر آنها توانایی افزایش فروش خواهند داشت. همانطور که مکنزی ورکمن در کتابفروشی‌های زنجیره‌ای پاول در پورتلند می‌گوید: «اگر کسی دنبال چیزی برای خواندن می‌گردد این وظیفه شما نیست که آن کتاب را به دستش بدهید؟»

ورکمن که کتاب‌های عاشقانه را برای پنج شعبه پاول می‌خرد می‌گوید بزرگ‌ترین تغییری که در هفت سال کارش در این شغل مشاهده کرده دیدگاه متفاوت نسبت به کتاب‌های عاشقانه است: «وقتی مردم از رمان عاشقانه صحبت می‌کردند، تصویری که در ذهنشان می‌آمد مادربزرگ یا عمه پیری بود که ازدواج نکرده، اما این دیگر درست نیست.» با توجه به علاقه‌مندی جدید در میان خوانندگان، پاول می‌بایست رویکرد خود را عوض می‌کرد و کتاب‌ها و رویدادهایی اضافه می‌کرد تا خواسته‌های مشتریان را برآورده کند.

ورکمن می‌گوید:‌ «ما میلیون‌ها کتاب داریم. اما اگر نتوانیم به شما بگوییم که کجا می‌توانید رمان‌های عاشقانه را در فروشگاه پیدا کنید، نمی‌توانیم از شما بخواهیم که بمانید یا دوباره به این فروشگاه برگردید.»

ریپد بادیس در لس آنجلس، تنها کتابفروشی اختصاصی کتاب‌های عاشقانه در امریکا برای ورکمن یکی از منابع الهام‌بخش بود تا راه‌های جدیدی برای دستیابی به خوانندگان این کتاب‌ها پیدا کند. اگرچه داستان عاشقانه یکی از کوچکترین بخش‌ها در قفسه‌ کتاب‌ها در فروشگاه پورتلند را دارد، فروش آن از بقیه مناطق نسبتا بالاتر است.

مثل بسیاری از کتابفروشی‌های مستقل، کتاب‌های معمایی منبع بیشترین فروش در کتابفروشی کانتری بوکشلف بوده. جسیکا هال، هماهنگ‌کننده رویدادها در این کتابفروشی می‌گوید: «ما سال‌هاست که خوانندگان متعصب ژانر معمایی داریم.» بعد از شرکت در یک جلسه فروش کتاب‌های عاشقانه هال متوجه شد که فروش ژانرهای دیگر را از دست داده است؛ بنابراین سال گذشته یک قفسه را در بخش داستان به داستان‌های عاشقانه اختصاص داد. هال همچنین کتاب‌های علمی-تخیلی و فانتزی را به فروشگاه اضافه کرد و فضایی را به کتاب‌هایی برای زنان ۲۵ تا ۳۵ سال اختصاص داد که با ادبیات نوجوانان بزرگ شدند و حالا به دنبال عناوین تخیلی و فانتزی برای بزرگ‌ترها هستند.