شناسهٔ خبر: 58355 - سرویس دیگر رسانه ها

بازگشت برخی اساتید زبان فارسی خارج کشور به دلیل عدم پرداخت حقوق

معاون زبان فارسی در خارج از کشور وزارت علوم خواستار پرداخت به موقع حقوق اساتید اعزامی به خارج کشور شد و گفت: تعدادی از اساتید زبان فارسی در خارج به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق بازگشتند.

بازگشت برخی اساتید زبان فارسی خارج کشور به دلیل عدم پرداخت حقوق

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بهادر باقری با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق اساتیدی که به منظور ارتباطات بین المللی و برپایی کرسی های زبان و ادبیات فارسی به کشورهای خارجی اعزام می‌شوند، افزود: از آنجایی که در پرداخت حقوق اساتید قدری تاخیر داشتیم از بانک مرکزی درخواست داریم به مسائل ارزی اساتید عنایتی داشته تا استادان اعزامی با مشکل روبرو نشده و با خیال راحت بتوانند مسائل و ارتباطات بین الملل را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: اگر حمایت بانک مرکزی نباشد و پرداخت حقوق اساتید اعزامی به موقع واریز نشود، اساتید باز می گردند، چرا که نمی توانند زندگی را در شرایط دشوار خارج از کشور ادامه دهند، اگر مشکل ارزی اساتید اعزامی حل شود خیلی در این زمینه می توانیم کار کنیم.

معاون زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور وزارت علوم افزود: تعدادی از اساتید زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور به دلیل اینکه حقوق آنها موقع واریز نشد، بازگشتند.

وی ادامه داد: به تعلیق درآمدن کرسی های زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور، ضربه های فراوانی را می تواند به ارتباطات دیپلماتیک و دیپلماسی عمومی ما، وارد کرده و آن را خراب کند.

باقری افزود: وزارت امور خارجه و بانک مرکزی اگر دست به دست هم دهند می توانند در این زمینه کمک کرده و نگذارند، چراغ افروخته شده، خاموش شود.