شناسهٔ خبر: 58513 - سرویس دیگر رسانه ها

بودجه نمایشگاه کتاب اعلام شد/هزینه‌های ناشران ثابت می‌ماند

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جزئیات بودجه مصوب نمایشگاه کتاب سال آینده صحبت کرد.

بودجه نمایشگاه کتاب اعلام شد/هزینه‌های ناشران ثابت می‌ماند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ایوب دهقانکار سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون معاملات و شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب در هفته جاری گفت: در این دو جلسه  علاوه بر این که مصوب شد این شورا و کمیسیون  در یک راستا حرکت کنند، کلیات بودجه نمایشگاه سی و دوم تصویب شد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن میزان تورم و نیز لزوم چالاک‌سازی نمایشگاه کتاب و خروجی در نظر گرفته شده برای برنامه‌های کمیته‌ها رقم بودجه لازم برای نمایشگاه سی و دوم، 15 میلیارد تومان تصویب شد و مصوب شد که از این میزان کمی بیش از نصف و حدود هشت میلیارد تومان از سوی وزارت ارشاد و باقی از محل درآمد زایی نمایشگاه کتاب تامین خواهد شد و همچنین مصوب شد که رقم این هزینه‌کرد حداکثر به میزان هزینه سال گذشته نمایشگاه باشد.

دهقانکار ادامه داد: هزینه‌ای که امسال بر عهده ناشران خواهد بود که مشخصا شامل هزینه غرفه‌ها خواهد بود تغییری نسبت به پارسال نخواهد داشت و در کنار آن بین 20 تا سی درصد نیز تعداد نیروهای اجرایی نمایشگاه کتاب نسبت به سال قبل کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره یارانه نمایشگاه کتاب نیز گفت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور من، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آقای صالحی در این زمینه برگزار شد و آقای وزیر اطمینان خاطر دادند که با تمام توان با بدنه دولت برای تامین هزینه‌های نمایشگاه کتاب در تعامل بوده و پیگیر این مساله خواهند بود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب همچنین اعلام کرد: از سوی مدیران اجرایی نمایشگاه تلاش برای آغاز ثبت‌نام ناشران از اواخر این هفته در دست پیگیری است ولی ممکن است این مساله در نهایت از ابتدای هفته آینده آغاز شود.