شناسهٔ خبر: 58564 - سرویس دیگر رسانه ها

دانشگاه صدا و سیما دانشجوی علوم شناختی رسانه می پذیرد

دانشگاه صدا و سیما براساس تفاهم نامه‌ای با مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی، دانشجوی علوم شناختی رسانه جذب می‌کند.

دانشگاه صدا و سیما دانشجوی علوم شناختی رسانه می پذیرد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با حضور رؤسای دانشگاه صدا و سیما و مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی، تفاهم نامه همکاری‌های پژوهشی و دانشگاهی میان این دو بخش امضا شد.

شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: امیدوارم این همکاری منشأ نتایج علمی و پژوهشی فراوانی برای کشور شود.

رئیس دانشگاه صدا و سیما افزود: هدف اصلی این تفاهم نامه گسترش مناسبات مشترک دانشگاهی میان این دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی و ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی مانند رشته علوم شناختی و رسانه و جذب دانشجو در این رشته‌ها است.

همچنین علیرضا مرادی، رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی پس از انعقاد این تفاهم نامه گفت: مهمترین هدف این تفاهم نامه، گسترش فعالیت‌های بین دانشگاهی است چرا که معتقد هستیم تعامل دانشگاه‌ها باعث سهل‌الوصول‌تر شدن اهداف علمی و پژوهشی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: لذا تصویب رشته علوم شناختی – رسانه در وزارت علوم، جذب دانشجو و برگزاری مشترک این دوره‌ها با دانشگاه تخصصی صدا و سیما در همین راستا است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی افزود: حاصل این تفاهم نامه را می‌توان در برگزاری رشته‌های تحصیلی مشترک با مجوز وزارت علوم، بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های دو طرف تفاهم نامه، تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، آشنایی برنامه سازان رسانه با علوم شناختی و بکارگیری این علم در حوزه فعالیت خویش، برگزاری سمینارهای ملی و بین المللی و آشنایی با یافته‌های جدید دنیا در حوزه علوم شناختی و رسانه مشاهده کرد.