شناسهٔ خبر: 58598 - سرویس دیگر رسانه ها

توضیح قائم مقام وزیر علوم درباره بازداشت استاد بلژیکی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل وضعیت همکاری علمی دانشگاه های ایران و دانشگاه های بلژیک را بعد از دستگیری استاد یکی از دانشگاه های بلژیک در ایران تشریح کرد.

توضیح قائم مقام وزیر علوم درباره بازداشت استاد بلژیکی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی در گفتگویی درباره وضعیت ارتباط دانشگاه‌های داخل با دانشگاه‌های کشور بلژیک با توجه به دستگیری یکی از اساتید ایرانی - بلژیکی و قطع همکاری دانشگاه لوون بلژیک با دانشگاه تهران گفت: ظاهراً یکی از افرادی که به خاطر مسائل امنیتی در ایران دستگیر شده در دانشگاه لوون بلژیک فعالیت داشته است.

وی گفت: در ارتباط با مابقی دانشگاه‌های بلژیک مشکلی نداریم و کارهای تحقیقاتی مشترک انجام می‌شود، با وجود این جمهوری اسلامی ایران به مسائل مربوطه عفو و کاهش دوره زندان این افراد با توجه به موضوع معمولاً ورود پیدا می‌کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: دانشگاه تهران نیز در این خصوص درخواست خود را اعلام کرده و همکاران در قوه قضائیه پیگیر این موضوع هستند و اگر استحقاق آن را داشته باشد مورد تخفیف قرار می‌گیرد تا ارتباط علمی دانشگاه تهران با آن دانشگاه آسیب نبیند.

وی درباره وضعیت پروژه‌های دانشگاه تهران با دانشگاه لوون بلژیک ادامه داد: پروژه‌هایی که منعقد شده اگر پیشرفت زیادی داشته باشند طبق قرارداد منعقد شده، انجام می‌شود و فقط ممکن است توسعه همکاری‌ها متوقف شود.

سالار آملی تاکید کرد: این موضوع خیلی نگران کننده نیست امیدوارم شرایط این فرد طوری باشد که منجر به آزادی وی شده و ارتباط علمی دانشگاه تهران با دانشگاه مذکور از این طریق آسیب نبیند.

به گزارش مهر، رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با یکی از رسانه‌ها از قطع ارتباط همکاری مشترک دانشگاه لوون بلژیک به‌دلیل بازداشت استاد ایرانی - بلژیکی این دانشگاه در ایران خبر داده بود.