شناسهٔ خبر: 58630 - سرویس دیگر رسانه ها

تاکید وزارت علوم بر حمایت از دانشجویان دکتری/تکلیف قانونی اجرا شد

وزیر علوم با اشاره به ساماندهی وضعیت دانشجویان دوره دکتری گفت: حمایت از دانشجویان دکتری مورد تاکید وزارت علوم بوده و تکالیف قانونی درباره دانشجویان دکتری زمین نمانده است.

تاکید وزارت علوم بر حمایت از دانشجویان دکتری/تکلیف قانونی اجرا شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی در گفت‌وگویی در مورد برنامه‌های این وزارتخانه برای ساماندهی وضعیت دانشجویان دوره دکتری اظهار داشت: حمایت از دانشجویان دکتری و فراهم کردن شرایط مطلوب برای تحصیلات بهتر این دانشجویان همواره مورد تاکید وزارت علوم بوده و تکالیف قانونی درباره دانشجویان دکتری زمین نمانده است.

وی افزود: فعالیت‌های زیادی در زمینه رفاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکتری صورت گرفته است که می‌توان به تأمین خوابگاه، تأمین خوابگاه متاهلی، تأمین وام ودیعه مسکن و ارائه ماهانه ۷۵۰ هزار تومان وام به دانشجویان دکتری اشاره کرد.

وزیر علوم ادامه داد: ماهانه به هر دانشجوی دکتری ۷۵۰ هزار تومان به صورت وام پرداخت می‌شود و علاوه بر آن به طور خاص وام ضروری به دانشجویان مقطع دکتری پرداخت می‌شود تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تا اندازه‌ای فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات قانونی برای حمایت از دانشجویان را انجام داده‌ایم افزود: طی یکسال گذشته با همکاری با وزارت صنعت، قرارداد فرصت مطالعاتی دانشجویان در صنعت را اجرایی کرده‌ایم که هم اکنون تعداد زیادی از دانشجویان در بخش صنعت فرصت مطالعاتی داشته و مشغول فعالیت هستند.

وی درباره سامان‌دهی آموزش عالی نیز گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی نهایی شده است، ساماندهی آموزش عالی به معنی بازنگری در مدل اداره دانشگاه‌ها و قراردادن دانشگاه‌ها در کنار هم برای تشکیل مراکز علمی دانشگاهی بزرگ است و اجرای این برنامه به معنای انحلال، ادغام و حذف فیزیکی واحدهای کوچک‌تر نیست.

وزیر علوم درباره اینکه مشخص شده است که چه تعداد از واحدهای دانشگاهی کوچک تحت نظارت واحدهای دانشگاهی بزرگ خواهند بود گفت: هنوز تعداد دانشگاه‌هایی که تحت پوشش دانشگاه‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرند مشخص نیست نتیجه نهایی آن سال ۹۸ اعلام می‌شود.