شناسهٔ خبر: 58632 - سرویس دیگر رسانه ها

افزایش کمک رهن خوابگاه دانشجویان متاهل در تهران تا۳۰ میلیون تومان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش کمک رهن خوابگاه متاهلی در تهران خبر داد و گفت: براساس طرح جدید کمک رهن خوابگاه متاهلی از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

افزایش کمک رهن خوابگاه دانشجویان متاهل در تهران تا۳۰ میلیون تومان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ذوالفقار یزدان مهر در گفتگویی از افزایش کمک رهن خوابگاه متاهلی خبر داد و گفت: کمک رهن خوابگاه دانشجویان متأهل در تهران ۱۵ میلیون تومان است اما براساس طرح جدیدی که در حال پیگیری با دانشگاه‌ها است به ۳۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: با دانشگاه‌ها مذاکره می‌کنیم که دانشگاه‌ها نیز همان مقدار ۱۵ میلیون تومان که صندوق رفاه به دانشجویان کمک رهن خوابگاه متاهلی اختصاص می‌دهد، ارائه کنند تا دانشجویان متأهل در تهران با ۳۰ میلیون تومان بتوانند خانه‌ای را رهن کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: این طرح در برخی از دانشگاه‌ها در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۰۰ خوابگاه مجردی و متاهلی مورد نیاز است که تا کنون ۵۰ دانشگاه خواستار ساخت خوابگاه مجردی، متاهلی و تکمیل خوابگاه خود بوده‌اند و باید در طول برنامه ششم این خوابگاه‌ها ایجاد شده و کنار آن، کمک رهن خوابگاه هم باید افزایش یابد.

یزدان مهر افزود: ساخت ۳۳ خوابگاه را امسال مصوب و ابلاغ کرده‌ایم و ساخت این خوابگاه‌ها در برخی دانشگاه‌ها شروع شده است.

وی ادامه داد: از ۲۸ خوابگاه ۱۵ خرداد که از دو سال پیش تفاهم کرده‌ایم هم ساخت حدود ۱۸ خوابگاه شروع شده که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارد.