شناسهٔ خبر: 58650 - سرویس کتاب و نشر

هنر ظریف بی‌خیالی

بی خیالی آموزه‌های این کتاب تلاشی است برای بهتر دیدن زندگی. به باور منسون انسان‌ها ضعیف و محدودند و رنج عنصر جدایی‌ناپذیر زندگی است.

هنر ظریف بی خیالی

(رویکردی نامتعارف به خوب زیستن)

مارک منسون

مترجم: رشید جعفرپور

ناشر: کرگدن

تعداد صفحه: ۲۱۴ صفحه

قیمت:۳۲ هزار تومان

فرهنگ امروز: شیوه فلسفه برای غلبه بر مرگ همانا خوب زیستن است: بهترین تمرین خوب مردن خوب زیستن است. اگر فلسفه را نوعی راه و رسم زندگی بدانیم آنگاه یکی از کارهای لازم این خواهد بود که فلسفه را از فعالیتی صرفا دانشگاهی به فعالیتی روزمره تبدیل کنیم. اما خوب زیستن چیست و چگونه می‌توان در مسیر آن قدم برداشت؟ خوب زیستن به معنای زندگی در رفاه و آسایش و زیستن در عیش مردن در خوشی نیست. مراد از خوب زیستن نه لزوما زندگی شاد و همراه با کامیابی بلکه زیستنی است که ارزش داشته باشد. مارک منسون نویسنده کتاب تلاش می‌کند از طریق مواجهه‌ای صادقانه با ترس‌ها، مشکلات و انتظارات‌مان و همچنین با به چالش کشیدن مفاهیمی مانند شادکامی، امید و مرگ، و از خلال داستان‌هایی جذاب که بعضی‌شان از زندگی شخصی‌اش نشات گرفته‌اند دیدگاهی جدید به خواننده منتقل کند که همانند عینک عمل می‌کند. آموزه‌های این کتاب تلاشی است برای بهتر دیدن زندگی. به باور منسون انسان‌ها ضعیف و محدودند و رنج عنصر جدایی‌ناپذیر زندگی است.

هنر ظریف بی خیالی رتبه نخست را در کتاب های پرفروش نشریه نیویورک تایمز داشته و در یک سال بیش از سه مسلیون نسخه آن به فروش رسیده و به بیش از بیست و پنج زبان دنیا ترجمه شده است.